Redogörelser för en vanlig sketen torsdag.




Morgonen började ju allt för tidigt för mig att finna behaglig, men när jag sedan repat mig, druckit kaffe och iklätt mig Mother of the Year-kostymen, ja ni vet den jag alltid bär (begrips?!) Traskade vi efter frukosten ut i iskylan.

"Skönt med frisk luft", sa jag snusförnuftigt åt det något skeptiska barn jag hade med mig i vagnen. Fast nä. Det var inte alls skönt. Inte ens lite utan mest vidrigt faktiskt. Så vi pinade oss typ runt kvarteret och sen var det bra med hurtpromenad för idag. Gick istället in och tittade på förmiddagstv, som i ärlighetens namn också är en redig pina.

När det sedan blev dags att hämta hem storfjunet från förskolan, vilket var lite svårare än jag först trott eftersom hon hela tiden kvickt smet ifrån mig. Men efter att, ymnigt svettandes i vinterjackan, ha lirkat ut henne från det trånga skrymsle hon tog sin tillflykt till och mutat med yogurt (eller ja, glass...) i affären traskade vi hemåt.



Väl hemma rev Iris fram sin pärlskatt och vi underhöll oss en bra stund med diverse pälerier. Iris hällde mest ut dem typ överallt. Ian tuggade på dem. Och jag gjorde ett makalöst fint armband att bära vid speciella tillfällen. Nobelmiddagar osv.


Eftersom det är torsdag var det Iris tur att välja mat. Hon valde "Kojv i bjö", vilket innebar att jag fick äta macka pga äckligaste maten jag vet. Men är barnet glatt är det lättare att vara hens förälder, en devis jag lärde mig redan på BB.

 
Nu ligger storabarnet i sängen och sover sjunger och lillabarnet sitter på golvet och leker gnäller. Själv funderar jag på att skicka en beställning kinakrubb i ett sms till Jocke. Nått får han ju liksom ha med hem till mig när han varit hemifrån heeela dagen, och hellre mat än blommor som jag brukar säga.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: e

tänker lite "the elephant-centipede" om armandet..

Svar: Och nu tänker jag genast på the human-C. HU!
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 20:53:22
URL: http://destruktion.blogg.se
Postat av: Sandra

Jävel vilken snygg och härlig blogg du har. En har liksom legat lite lågt på bloggfronten ett tag och inte hittat så mycket nytt men via instagram hittar man visst det bästa!

2013-03-21 @ 21:03:06
URL: http://www.familjebegrepp.com
Postat av: sandra

Jaha men nu missade jag här om min kommentar skickades eller inte. TESTAR IGEN! mvh teknisk efterbliven

Svar: Kommentaren framme. Välkommen! Jag är inne "hos dig" nu och bara NJUTER av din :)
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 21:03:59
URL: http://www.familjebegrepp.com
Postat av: L

Älskar älskar älskar din blogg! Hittade hit i veckan och blev kvar :)

Svar: Tack, och varmt välkommen då :)
OPROFESSIONELL

2013-03-21 @ 21:39:53
Postat av: aliengirl- art is my life

Sådan coolt armband du har gjort, ganska färgglatt! :D

2013-03-22 @ 09:44:36
URL: http://aliengirllouise.blogg.se
Postat av: SHOPPINGTIPSET

Hahaha, "Storfjunet". Ibland är dina ordval makalösa!

2013-03-22 @ 10:26:39
URL: http://shoppingtipset.blogg.se
Postat av: Ylva

Superhärligt inlägg! Jag älskar dom då man får verkligen får höra hur en dag är hos er :) Mer sånt här tycker jag! KRAM

2013-03-22 @ 13:44:52
Postat av: Terése

Alltså, jag kan betala flera hundra för det där armbandet. Det är ju som en dröm. Elefanter OCH regnbågsfärgerna. *Såld*

Svar: Skicka några hundringar i ett kuvert så blir det ditt ;)
OPROFESSIONELL

2013-03-23 @ 18:06:27
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback