Idag - obeskrivligt ensam.

 
Idag har jag varit ensam hemma. Eller ja, nått proffs i gramatik hade väl rättat mig och sagt att "själv hemma" är en mer korekt formulering då jag inte känt mig alls särskillt ensam utan mer... fri? ... Eh. Nu blev det kanske lite dålig stämning här...

Nåväl! Hemma mol alena hela dagen har en varit, dagen som dessutom startade med väääärdens härligaste sovmorgon till 11.30 eller var det 10.30? Eller rent av 12.30? Alltså hur är det nu...? Fram med sommarmöblerna och tillbaka med klockan eller är det tvärt om eller samma av nått?! Ja, skit samma. För sov gjorde jag i vart fall. Som en liten gris låg jag och snarkade tills den stund Jocke varsamt ruskade om mig och viskade: "Vi åker ut till stugan, barnen och jag. Vi ses ikväll." Och så blev det. Ocenaer av tid att spendera på bara mig. Så vad göra? Följande hann jag med:

- Målade om ett bord.
- Fixade upp en tavelvägg i Iris rum.
- Tog långpromenad och tog med lite bränna på näsan hem.
- Jobbade lite och åt sedan urgod take away med familjen som anslöt vid 19.00.

Så himla bra dag alltså, den här påskdagen. Och undrar någon vad vi gjorde igår, förutom att klämma ägg och godis, var vi på besök hos goda vänner och grillade och umgicks med ett stort gäng sköningar. Även det en himla bra dag.








Kommentarer
Postat av: Jenny Nilsson

Tips!
Sommartid - en timme fram på klockan = fram med sommarmöblerna!
Vintertid - en timme bakåt på klockan = bort med sommarmöblerna!

Så har jag lärt mig, haha! :)

2013-03-31 @ 23:37:36
URL: http://nilssonjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback