Gravidpsykos.

 
Ja, så verkar det vara, när vänner, bekanta och vällästa bloggare nu börjar bli runda om magen, skriar min inre livgivande kroppsdel om fler bebisar. Tur då att jag har mitt skarpa intellekt att luta mig tillbaka på, för det lungar mig och säger: - Mäh det vill du vill ju inte alls det! Det är bara svindlerier från naturen.
 
Och så är det ju. Det är så lätt att vaggas in i myset hos en rundad gravidmage eller lukten på en nyfödings hud och små fingrar knutna om ditt. Mmmmm. Och att man då i stunden (den psykotiska) vill vända sig mot Jocke och väsa "Befrukta mig. NU!" 
 


Fast sen plockar jag fram mina egna graviditetsminnen och då blir det inte längre så ljuvligt. Kräk än hit än dit, ett HB snuddande nära en döings, vätskeansamlingar man kunnat hjälpa upp torkan i Sudan med och värst av allt, övertiden och självömkan slutet. Och då blir jag genast mindre sugen igen. Pjuh! 



(Vecka 42. Kul dag vill jag minnas...)

Med detta inte sagt att gravidisar i min närhet ska rygga tillbaka och tas ner på jorden. NEJ NEJ NEJ. Njut ba! Njut så in i helvete, för sen kommer bebisen och då ska ni njuta ännu mer:




(Nä. Nu skojade jag, ni som inte förstog det)

Sen kommer bebisen, och det är först då du verkligen, på riktigt, förstår vad gränslös kärlek är för någonting.

 



Kommentarer
Postat av: Mami

Gränslös kärlek kan också vara när yngsta dottern (förutom div sjukdommar) också fått tryne och knorr, dvs svininfluensan. Man vågar och vill krama det "lilla svinet" :)

2013-03-20 @ 14:08:15
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

vilket underbart inlägg! jag kan skriv under på det! min bebis är bara fem veckor men jag kan redan läääängta efter en till. det är fan sinnessjukt.

Svar: Haha. Ja det är så himla galet! Naturen har ordnat det bra för sig. Måste ev. sluta umgås med gravida/nyfödda så jag inte råkar skaffa mig en 15-20 barn på kuppen ;P Grattis till nytillskottet!
OPROFESSIONELL

2013-03-20 @ 14:27:44
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: 2-barns-mamman

Haha! Så sant som det är sagt!

Svar: Sjukt det där! Men lite smart också :)
OPROFESSIONELL

2013-03-20 @ 14:37:56
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Emelie

Ett mycket bra inlägg! Jag håller med i varje stavelse :)

Svar: Tack!
OPROFESSIONELL

2013-03-20 @ 16:17:15
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Haha ja visst man får nog tänka sig för lite. För de ÄR jobbigt och va gravid, men när man ser dom där runda magarna så glömmer man lätt de :P

2013-03-22 @ 20:17:25
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: cosmo

"befrukta mig. Nu."
det är ju lite så det går till när nummer två ska göras. helt plötsligt är man inte först i kullen att skaffa barn, utan precis som rapphöns yr folket omkring en runt och kläcker ungar.
antingen står man emot, eller så väer man ifrån soffhörnet, blir besatt över ägglossningar och POFF, pregnoid deluxe.

Svar: Haha, ja i mitt fall skulle det alltså då bli nummer tre. Vilket jag i ärlighetens namn vill vänta bra länge med. Men jag känner igen det du skriver :)
OPROFESSIONELL

2013-03-25 @ 08:12:52
URL: http://www.autopilot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback