Att nästan slippa få krupp på H&Ms barnavdelning.


H&M är en sån där affär jag hinner bli irriterad på ca 230 gånger per besök på barnavdelningen. En får liksom pressa sig förbi allt skirt rosaskimrande tylletylletyll på "FLICK" samt skydda ögonen noga för att slippa spetsas av supervassa diadem för tvåmånaders bebisar. Och på "POJK" blir får en typ dra in magen ordentligt för att ens kunna röra sig bland de fullknökade snurrvindorna med med kaxiga superhjältekläder och muskelstoppad blixten McQueensoveraller. Suck.

Det jag ville säga var att
jag istället brukar webbshoppa hos H&M, för trevnandens skull liksom. Även om jag inte alls fattar vitsen med att någon med trötta pekpinnar i förväg kategoriserat kläderna i POJK 68-92 och FLICK 92-128 för att visa vad som passar sig att bära för min pojke i strl 74. Hade det inte räckt med storleksanvisningar och en liten tilltro till att föräldrar och andra shoppare själva har förmågan att bestämma vad som passar en pojke i strl 74, utan krångel? Nyckelpigor tillexempel passar skitbra på min pojke. Men det tycker inte HM eftersom dessa återfinnas på "FLICK". För nyckelpigor är ju som vi alla vet en mycket flickig insekt... eller? Zzz.

Nåväl. Denna gång blev det inga nyckelpigor åt något av kidsen. Istället blev det lite så här:







Kommentarer
Postat av: M

Håller helt med dig! Vilken skitsnygg klänning o skjorta till iris!!

2013-03-16 @ 12:30:03
Postat av: Mathilda

Fin blogg! :D Kolla gärna min :)

2013-03-16 @ 12:55:11
URL: http://kabooom.webblogg.se
Postat av: Andrea

Prickigt är också en såndär grej, min son passar jättebra i det och det är så fint! Återfinns endast på flickavdelningen, kvittar vilken butik.

2013-03-16 @ 13:15:48
Postat av: Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Ja usch blir blind! Jag själv köper gärna på pojkavdelningen om det finns min storlek xD (största) jag vill också ha billiga batmantröjor!

Svar: JA JAG MED! Hittade en skitsnygg colagetröja i strl 164 på mellandagsrean som satt som ett smäck!
OPROFESSIONELL

2013-03-16 @ 16:40:55
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Postat av: Emma

Håller också med!! Tycker även att bebiskläderna "för pojkar" på hm's barnavdelning är SÅ TRÅKIGA! Var tog fantasin vägen?

Svar: Ja eller hur. Trista färger och tråkiga mönster. Znark.
OPROFESSIONELL

2013-03-16 @ 16:56:59
Postat av: ovissheten

Alltså, jag vill ha den där hajtröjan! Kommer den i vuxenstorlekar månne?

Svar: Fanns upp till 164 tror jag. Så om du kanske rullar upp ärmarna... ;)
OPROFESSIONELL

2013-03-17 @ 13:15:28
URL: http://ovissheten.wordpress.com
Postat av: Ida

Jag vill också ha hajtröjan! Men mitt nyårslöfte är att ej handla så jävla mycket.

Svar: Fanns visst ända upp till strl 170, så funderar nu typ allvarligt på att ha en och matcha Iris med ;)
OPROFESSIONELL

2013-03-17 @ 19:46:33
URL: http://iekw.hanapee.com
Postat av: ML

hear hear! Vi handler for det meste på "jente avdelingen" til EE når han trenger klær, farger farger farger, gi meg FARGER! Det er hans pappa som handler mest, og da kommer han alltid hjem med masse rosa og lilla, love it. Men det samme gjelder jo leker, alt er jo kategorisert som "jente- og gutteleker" I just dont get it!

2013-03-18 @ 01:11:42
URL: http://mloua.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback