Rimligt? Njae, faktiskt inte.



På mellandagsrean köpte vi oss en sprillans ny dator jag och Jocke,

Idag packade vi upp den ur kartongen.
Eh ja ni läste helt rätt. Det tog oss alltså cirka 5, 5 månader att ens få ström i eländet samt ta tag i allt det där skitjobbiga pillet som krävs för att uppdatera sig på tekniknyheten. Men det är lite så vi jobbar i detta småbarnska hushåll. Liksom alltid nått barn som behöver läggas/snytas/forslas från förskolan o dyl. innan vi kan prioritera sånt här.

Sen är det också så att både jag och Jocke är den typen av människor som typ hellre hugger av oss ett pekfinger än att spendera en kväll med datarelaterade måsten. Det kan ha bidragit till den något utdragna processen att få igång nykomligen. Men nu är det äntligen gjort. Hurra!

/icke teknikfrälst - Alls!


Kommentarer
Postat av: Matilda (Teknikfrälst)

Haha oj! Jag som blev bestört över att min kompis inte hade uppdaterat till den nyaste iOS-versionen (operativsystemet på iPhone), även fast den hade varit ute flera månader! Det här slår nog det ;)

2013-06-17 @ 06:54:28
Postat av: Ellet

Ja jag som blev bestört och apatisk av att spendera över en timme på att installera drivrutiner, alla möjliga sorter, i min katastrofala nya dator idag. Jag förstår känslan. Kan inte riktigt avgöra om det är bra eller dåligt att jag har en sambo som hetsar på mig att bara GÖRT.

2013-06-18 @ 01:35:29
URL: http://www.ellets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback