Imorgon blir en bättre dag!

Goderafton både herre och fru! Idag har inget av intresse hänt. Verkligen i.n.g.e.n.t.i.n.g Jag kan inte nog understryka vilken ointressant dag detta varit. Det mest intressanta som hänt var liksom att jag åt en ask Salta Katten. Godis mitt i veckan - så busigt. The benefits of beeing an adult osv.

MEN! Det här styr vi upp tills imorgon då jag och Moa ska podda! Någon som sitter på önskemål om vad vi ska tjöta om kanske? Kläm för i jössenamn fram'et isåfall! Kul att höra vad ni gillar.


Kommentarer
Postat av: Isa

Hej! Jag skulle vilja höra en podd om förskolan. Låter trist men jag har en liten (14 mån) som ska börja i augusti. Det är mitt första barn och det känns som en ny era i livet! Hur ska det gå? Vad gör de? Hur ofta är de sjuka? Kommer mitt barn synas? Hur namnar man kläder på bästa sätt? Hur hinner man med livet? Lämna jobba hämta handla laga mat äta sova? När får man umgås med sitt barn? Som du märker, det finns mycket att få svar på, kanske du och spajdan sitter inne på dem?

2013-06-27 @ 07:37:53
Postat av: Josephine

Jag skulle gärna höra om hur ni tänker kring barn och jämställdhet. Kanske framförallt hur man tacklar andra föräldrars ofeministiska åsikter och hur man undviker könskodade presenter till sina barn. Skulle även vara intressant hur jämställdheten ser ut i era relationer och om det förändrats sedan ni fick barn. Väntar mitt första barn i dagarna och min man har fått så många kommentarer om att han har följt med till barnmorskan och att han ska vara pappaledig. Den märkligaste kommentaren har nog varit "varför ska du vara pappaledig så tidigt (efter ca 6 månader) barnen är inte så roliga då". Pappor ska alltså göra det som är roligt och mammorna resten? ytterligare ett ämne skulle kunna vara vilka produkter till barn som är nödvändiga och vilka som bara spelar på föräldrars rädsla att inte räcka till. Bunkrade ni ur barnaffärerna eller väntade och såg hur ert barn var? ni skulle också kunna göra en pod om er utan barnen. Hur man inte tappar bort sig själv, vänskapsförhållanden, förhållanden, yta, djup. Hoppas att något av förslagen kan vara något.

2013-06-27 @ 09:53:46
Postat av: Josephine Foto

Inte så illa alls. Godaste godiset med snyggaste designen!

Föregående talare har bra förslag på ämnen.

2013-06-27 @ 11:14:30
URL: http://fotografjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback