Bröllopsplanerna.


Hej! 
Egentligen vill jag kolla sista GOT-avsnittet på säsong ett, för att sedan kunna kasta mig över säsong två som ett utsvultet riddartidslejon. Vad var mitt liv innan jag fick ta del av the Seven Kingdoms? Öööh typ tomt? Betydelselöst. Inget.

Men jag fick en fråga från signaturen Ida om det stundande bröllopet som jag först tänkte bemöda mig att besvara. Såhär löd den:

"Men här läser man din underbara blogg dag in och dag ut och har ändå missat att ni skall gifta er så snart?! Kan du inte berätta lite mer om planeringen osv? Vore så kul!! :)"

Först och främst - tack Ida! Det ska bli så kul att bli få gifta sig och bli man och hustru. Tror jag, har ju aldrig testat på innan, men det blir säkert alla tiders. Äkta på riktigt liksom.

Sen till den andra delen, planeringsdelen. Och ja... Eftersom du har framför dig typ världens mest oplanerade individ (jag alltså *vinkar försynt*) så är våra planer inte så strukturella. Alls.

Men grundstomen ser iallafall  ut såhär:

Borgerlig utomhusvigsel mitt i den västgötska landsbyggdsmyllan under nån typ av löv- och blomstertak (alt. loge med hundratals tända ljus och björkris vid regn). Kort ceremoni - rejäl fest!

Sen fyller jag på med drömska önskemål och då blir det såhär:

En något bohemiskt och fridsint kärleksfest med mängder av pussar och kramar, bra musik, god sommarmat och gästerna är både barn och vuxna, vänner som släkt. Givetvis skiner solen hela dagen och lätta, ljumma sommarbrisar sveper då och då till i hår och mot kind. Mängder av vilda blommor och skira tyger över brunbränd hy. Barfortadans över utlagda trasmattor. Glödlampsslingor mellan träden och vilsamma utomhussoffor i skymningen. Varsitt Ja! in i evigheten.

Det är planen. Ett råmysigt down to earth-bröllis att bära med sig allra längst in i hjärteroten, ända tills dödagar.

 




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det lät helt amazzzing :)

2013-06-19 @ 22:46:23
Postat av: Ida

Jag måste börja med att säga tusen tack för svaret, ser framför mig en underbart fin dag och önskar er det! Låter helt fantastiskt! Ser kanske mest fram emot att få se era två små knytens kläder på den stora dagen! :)
Fantastiskt med lite inspiration då det om ett par år förhoppningsvis är min tur med drängen min. (Drömma får man)
För övrigt, hoppas att barna dina sover så du kan få se GOT (var inget fan i början men såg precis färdigt säsong två, HERREGUD)
Till sist, mer av Iris listor tack! De kan pigga upp vilken människa som helst! :) då vill t.o.m sambon ha högläsning ur bloggen din.
Ha en fortsatt trevlig kväll

2013-06-19 @ 23:12:31
Postat av: Lisen

Och vi ska göra precis aaaallt vi kan för att just er dag ska bli precis så!! Ett tips är att låta alla (eller några)gäster ta med sig just de där ljuvliga sommarblommorna du vill ska pryda ditt bröllop!! :) Ps. Jag läser också Iris listor högt för Daniel, vi skrattar så vi storknar...stort tack för det!!

2013-06-20 @ 09:00:25
URL: http://axtorpsng.blogg.se
Postat av: Bella

Åh det låter så himla fint och romantiskt! Nu vill jag oxå gifta mej! >:(

Hoppas ni får en underbar dag! Och om det skulle regna är det säkert bara för att moder jord tycker det är så fruktansvärt romantiskt och behöver gråta en skvätt!

2013-06-20 @ 12:56:44
URL: http://imsogoingfrench.blogg.se
Postat av: Kajsa

Kort borgerlig ceremoni utomhus och sedan en rejäl fest var konceptet vi körde på och det var alldeles fantastiskt! Kan starkt rekommendera det! ;)

2013-06-21 @ 10:18:13
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback