Varma strömmar av sommardrömmar

 
...VÄCKS TILL LIIIIIIIIIIIIIIIIIIV I MIIIIIIIIIIIIIIIIIG! som min pre-pubertala mellanstadieklass sjöng för fulla halsar när det vankades sommarlov back in the days -98 *rasslar med pärlflätorna all over again*

Vi lever verkligen sommardrömmen nu. Ni vet den där en förnimmer som en ljummen smekning över hjärta och förnuft när en drar upp persiennen en råkall februarimorgon och möts av fem ton nysnö (fy fan).

Men vilket självplågande PUCKO sitter och tänker på vintern nu? Inte vi! Kolla in oss:

Bilden som skulle platsa i vilken föräldrafolder utdelad av BVC som helst, säg vid underrubrik "Glada barn".


Småsälarna i böljan den blå.


*hjärtsmält*


Och så höll vi SM i korvätning för de delar av familjen som äter korv. Den lilla vann.

Idag jobbar Jocke igen och jag skulle egentligen stämplat in på ytterligare ett 24h-pass som ensamförälder. Men eftersom jag både är bekväm och ytterst listig tog jag min tillflykt till svärisarnas sommarstuga, där jag vips fick båda händer fria och rumpan placerad i en solstol.

Inte illa.
Inte illa alls.




Kommentarer
Postat av: 2-barns-mamman

Underbart! Riktig härlig sommar!
Smart drag med svärisar :-) En får inte va dum se.
Har själv precis gjort samma listighet. Fast inte för att sambon jobbar utan för att han inte ville åka hem i från havet när störtskuren kom. Då lämnade vi honom där och åkte med farmor och farfar hem s stället...

2013-07-25 @ 17:11:21
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback