KOLLA HIT! Jag har en ytterst viktig grej att dela med mig av!


Nu är det sommar och badstränderna fylls till bredden av njutande semesterfirare. Ni som har långt till närmsta utomhusdopp kanske tar ett svalkande bad i hemmet, det är också skönt! Många av er har barn, känner barn, har sett ett barn eller kanske rent av är ett barn själva. Det är NI som ska spärra upp öronen, och ni ska göra det NU.

För ett tag sedan fick jag information om att drunkning är den vanligaste dödsorsaken bland barn mellan 1-6 år. Fy vad hjärtat värker av att höra.

För att öka tryggheten för våra barn har Svenska Livräddningssällskapet och Trygg Hansa tillsammans utformat ett flytprogram och som går ut på att lära våra barn att flyta av egen maskin som går att öva på hemma, borta, på stranden, i poolen - ja wherever theres water. BABYBOJEN är dess stolta namn, och kan en flyta minskar ju risken för drunkning avsevärt.

Givetvis övar vi med Iris och Ian redan eftersom båda två uppvisat en extrem vattenkärlek och dykvilja. Själv upplärdes jag i simningens ädla konst sommaren då jag skulle fylla 5 och morfar tragglade bentag och hur en bäst fräste ut kallsupsvatten ur systemet. Bästemorfar! Mina barn ska också lära sig simma så snabbt det bara går, men tills dess är ju detta med flytning ett utmärkt komplement.

Titta in på babybojen.se för att se instruktionsfilmer hur flytträningen läggs upp och för att beställa hem ett gratis babybojenkit.

Jag har också fått i uppdrag att lotta ut ett babybojen-kit till er läsare. Ett kit som innehåller följande:

Badhanduk
Tygpåse
Pingisboll (att ha till övningarna då rå)
Vattenkanna (åter, till övningarna, även om en säkert kan använda dem till dess ursprungsidé också)
Och babybojen-programmet att läsa och följa

 

Vill du ha ett kit? Släng då in en kommentar på stört!
Och tills vi hörs igen - float on!






 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Matilda! Jag skulle så himla gärna vilja vinna detta, tycker som du att det är extremt viktigt med vattenvana barn!! Tack för en grym blogg och ha ett fantastiskt bröllop!! Kram

2013-07-17 @ 14:57:04
Postat av: Maria

Jag vill vinna detta, har en våghalsig tjej på 4 som skulle behöva detta!

2013-07-17 @ 15:10:20
Postat av: Diana Willman Göransson

Jäklarns vilken bra grej! Jag är med såklart:D

2013-07-17 @ 16:45:01
URL: http://levelup.blogg.se/
Postat av: emma (:

Jag är med! En så himla bra grej, skulle jättegärna vilja vinna det här åt min lille Knut! :)

2013-07-17 @ 18:42:26
URL: http://nilssoneemma.blogg.se
Postat av: Sofia Ekström

jag har flera kollegor som inte kan simma och jag brukar alltid säga åt dom att om det krisar, ligg på rygg och slappna av, då flyter man.

Ps. har inte kommenterat så mycket på senaste pga pågående sommar, men alltså, om vi inte hörs (/jag kommenterar) HA SÅ JÄKLA KUL PÅ BRÖLLOPET!!

2013-07-17 @ 19:59:17
URL: http://ekstromsofia.blogg.se
Postat av: Liw - FINA LYAN

pick meeee!!!

2013-07-17 @ 21:13:16
URL: http://finalyan.blogg.se/
Postat av: Fanny

Så fruktansvärt hemskt. När jag var liten drunknade ett barn i älven nära vårt hem. :(

Jag skulle bli så glad om jag vann det här!

2013-07-17 @ 21:48:31
Postat av: Caroline

Åhh, detta kit hade varit perfekt för min lilla donna o lugnat mitt lilla mammahjärta en gnutta. Ska föra infon vidare om babybojen o hoppas att antal drunkningsolyckor minskar.

2013-07-17 @ 22:51:11
Postat av: Emma

Ett bra komplement till minisimmet vi går på. Man vill ju verkligen inte att det ska hända de små guldklimparna något!

2013-07-18 @ 00:21:20
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)

Slänger in ett hej och håller tummen hårt!! :)
Tack för att du sprider viktig information! :)

2013-07-18 @ 01:33:28
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Johanna

Åh, vilken grej! Min 2-åring och hans 3-månaders lillebror skulle ha nytta av det här då vi bor 100 meter ifrån en sjö som han älskar att gå till. Fasar för den dagen man tittat åt fel håll en sekund för länge och han smitit ner till sjön ensam och drattat i plurret... hemska tanke. Tack och lov är han lite av en badkruka ännu, men när det vänder vill man vara förberedd. Vill ha! :)

2013-07-18 @ 15:38:23
URL: http://collinus.blogg.se
Postat av: Sofia Jacobsson

Lätt att jag och Wille är med!

2013-07-18 @ 20:00:28
Postat av: jossan

Pjuh, magen värker när man hör sådant ju:( har en sådan där halvstor pool hemma och den i kombination med en fyraåring, ettåring och kompisar till dessa småfolk har satt mina nerver utanför huden, hey, snacka om att träna upp kissblåsan...

Håller en tumme eller två för det där kitet alltså:)

Ha en kanonbra dag imorgon! !! Och stort grattis på födelsedagen:)

2013-07-19 @ 20:39:15
URL: http://josefinkans.blogg.se
Postat av: Sabina

Men vad bra! Jag skulle bli jätte glad om vi får mottaga denna livförsäkring !! Mkt bra grej att Lotta ut! Håller tummarna!

2013-07-21 @ 20:38:52
Postat av: Stina E

Åh, blir tåris av att tänka på sådana olyckor. Har inget barn själv men världens mest värdefulla brorson. En liten kille som älskar att bada! För liten för att prata men kan baby-teckenspråk och varje gång han ser vatten/en dusch/ett badkar/en sjö osv gnuggar han frenetiskt lillhanden över magen, alltså bada-tecknet, och ler det största leende han har. Skulle bli så glad om jag finge ge honom detta, att uppmuntra hans badglädje och samtidigt säkra den lite mer. Kram!

2013-07-21 @ 23:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback