Att krossa en dröm.




Åh.
Den här blå skönheten roffade jag åt mig på IKEA här om veckan. Ja... Roffade och roffade. Betalade för den gjorde jag naturligtvis. Det räckte med en femhundring och så var den min. Kolla på den liksom. SÅ! SNYGG!

Tanken var att det ska bli en smakfull liten drinkvagn för alla exkluciva middagsbjudningar vi annordnar här hemma. HAHAHAHAHAHA. Jo men ni fattar väl - det händer ju typ aldrig! Men i tanken händer det faktiskt destå oftare och då är det bra att ha en fin vagn för flaskor och klirrande kristallglas (som också köpts på IKEA för 15kr/st så så mycket kristall är det nog i ärlighetens namn inte. Men ändå).


Jag var så nöjd. Rullade den fram och tillbaka över golvet. Provställde flaskor, glas och karaffer prydligt. Utropade: KOLLA VAD SNYGGT! MEN JOCKE KOLLA DÅ! Blev om möjligt ännu nöjdare. Jocke tittade skeptiskt på mig och knyckte mot huvudet åt Iris håll.
- Du tror inte att hon kommer intressera sig för den?
- Vadå menar du?
- Det är HJUL på den. Och du har travat in typ allt ömtåligt vi äger på den, samt en massa flaskor sprit. Och hon är två år. Och typ busigast i hela världen!
- Äh. Det är väl bara att säga åt henne om hon skulle få för sig att göra nått.
- Jaha.
- Men vadå? Vad MENAR du?
- Du får väl se.
- Men sluta. Vad vill du ha sagt.
- Nä inget. Jättefin vagn.
- Då så. Tack!

2 minuter går.

- Är de mamma?
- Det där? Det är en vuxenvagn Iris. Fylld av ajabajasaker.
- Vagn?
Ett ljus tänds i hennes blick.
- Eeeh. Nä? Sa jag vagn? Menade bord...
- Det är vagn mamma! Jag ser hjulen!
- Nä. Det går inte rulla den där. Det ser bara så ut...
- Jo det går mamma! Titta. Iris rullar vagnen!
- Nja, alltså Iris... Det är igen vagn barn får leka med. Det äringen leksak. Lyssna på mamma nu.
- KOLLA MAMMA! IRIS SPRINGA MED VAGNEN!
- NEEEEEEEEJ! AKTA...
Pang! In i väggen.
Flaskor välter, karafer spricker, glas rullar över golvet.
- Oj mamma... Hände?
Jocke kliver in.
- Ja men OJ. Vad var det som HÄNDE mamma?
- Eh. Asså jag vet inte... den typ bara skenade iväg. Måste va nått fel på den. Jävla ikea-skit du vet, håller aldrig...

Så nu står den tom och malplacerad mot en vägg.
Vetefan vad jag ska ha den till... 
Dockvagn kanske?



Kommentarer
Postat av: e

Haha åååh så dumnaivt av dig!

Svar: Verkligen! Borde skämmas å mitt dåliga omdömmes vägnar ;)
OPROFESSIONELL

2013-01-08 @ 15:59:32
URL: http://destruktion.blogg.se
Postat av: Anonym

X'D

Svar: :)
OPROFESSIONELL

2013-01-08 @ 16:29:16
Postat av: rebecca

Med risk att skratt åt andras misstag, men tack för ett gott skratt mitt i tentahetsen här hemma!

Svar: Haha varsågod! Skratta på bara. det sägs ju att skadeglädjen är den enda sanna glädjen, för att tala i klyschor ;)
OPROFESSIONELL

2013-01-08 @ 16:31:35
Postat av: Malin

Trillingdockvagn! 👶👶👶

Svar: SPOT ON!
OPROFESSIONELL

2013-01-08 @ 17:15:11
URL: http://lennonsroom.wordpress.com
Postat av: Linnéa Erickson

Hahaha!! Du har kommit att bli min nya favoritblogg! Skrattade typ ihjäl mig åt det här inlägget :)))))

Svar: Haha tack! Och varsågod..? Eller hur man bör säga? ;)
OPROFESSIONELL

2013-01-08 @ 19:50:35
Postat av: Diana Willman Göransson

Haha åååh:(

HEJ! Jag är tillbaka även som LÄSARE i bloggvärlden. Saknat dig!:)

Svar: HEJ! Jag har saknat DIG :) <3
OPROFESSIONELL

2013-01-09 @ 11:24:44
URL: http://levelup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback