Saker jag avskyr att göra.


Såhär i tider av vedervärdigheter (läs magsjuka barn) har jag satt ihop en liten lista på saker jag avskyr att göra typ ännu mer än att torka kräk från golv och tak. För att sätta lite perspektiv på saker och ting menar jag. Och för att jag är typ helt galen i listor. Skriva dem. Läsa dem. osv 




1. Sitta vid en krånglande dator. Som jag gör just nu.... MUUÄÄH! Sidor som hänger sig, modem som plötsligt bestämmer sig för att lägg av och processorer som jobbar EXTREMT JÄVLA långsamt (om nu en processor är nått som jobbar, i annat fall sätt in den del som jobbar i meningen och läs rätt /sämst på datorer).

2. Greja med datorer över huvud taget (överhuvudtaget???). Vi fick pengar till en i julklapp och vi ilade genast iväg till en elektronikaffär och införskaffade en ny bra. Ehum... Tror vi... Vi har nämligen inte fått upp den ur kartongen bakom soffan ännu. Ingen av oss känner sig liksom manad att sätta sig och pilla igång inställningar och instaleringar och förberedelser och antivirustjosan. Nä fy fan. Nån som vill komma över och fixa den skiten mot en bulle och en hundring är det fritt fram att ringa på dörrn.

3. Se på 2 1/2 men. *spyr på ullmattan*

4. Gå upp på vinden med kartonger och annat tjafs. Inte nog med att det är tungt, tråkigt, mörkt och kallt. Det är även överjävligt svårt att fippla upp nyckeln och låsa upp hänglåset med en hand samtidigt som man balanserar ett torn av skräp man är för lite för "bekväm"alt. har för svår separationsångest för att gå ner och kasta i containern på gården. Vilken ironi egentligen.

5. Para ihop strumpor med varandra efter tvätt. "Hur viktigt kan det vara att det ska vara två av samma EGENTLIGEN?" tänker jag och knycklar ihop en tubsocka med Intersport-märket med en nylonvariant och hoppas att Jocke håller med mig när han ska ut och löpträna med fotbollslaget.

6. Sätta stickkontakter i eluttag. Är övertygad om att kortslutning kommer att inträffa och leda till min plötsliga död. Varenda gång. Inge undantag. Kan knappt rosta bröd eller köra några drag med plattången utan att tro att det ska bli det sista jag gör, alternativt inte gör.



/listmakarn'




Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Mot en trevlig middag fixar min Jocke datorn det lovar jag. Han är bäst på sånt och har ett jävla tålamod och kunskap så det skriker om det! :)

Bestäm en dag, vi är lediga nästa vecka alla dagar utom mån och tis. :D

Kram

2013-02-05 @ 22:37:50
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Humla

Hahaha håller med om de tre sista! Fast jag älskar 2,5 män!

2013-02-05 @ 23:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback