Gamla bekanta.

Barnen och jag tog oss idag via Skövdes infrastruktur avd. Buss, iväg till min mormor och morfar för ett ytterst trevligt dagsbesök.

Tänk er bara, två 70+are som med glad iver tar åt sig allt ansvar för att pussla 100 Bamsepussel, leende bära runt på kinkig bebis, bada vild tvååring till russinhud samt bygga klossar och krypa efter bitringar på golvet i flertalet timmar. Samtidigt som jag får ligga i en skön soffa och läsa två tidningars samtliga bilagor, helt utan att någon skuttar på min mage och äter på mitt hår under tiden OCH blir serverad te, mackor och lagad mat.

De borde öppna vilohem för slutkörda föräldrar, de goda pensionärerna. Jag skulle iallafall betala bra för att få tillgång till samtliga accesser. Fast jag glömde, eftersom de är mina morföräldrar är all denna lyx gratis! Har't bra ja.


Kommentarer
Postat av: Mami

Fint att de tar hand om er och framför allt dig! Men varför fotade du den hemska Billtavlan, har alltid tyckt den är hemsk! Att jag skämdes när jag var liten... Hoppas att ni kräkts färdigt nu :)

2013-02-26 @ 10:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback