Saker mitt liv berikats med under helgen.


1. Julkänsla

"När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
Och lockigt barnhår kan komma lukta bränt"

2. Specialsnö

Eftersom vi ännu inte sett en tillstymmelse till pudersnö i den här delen av landet, tog Skövde kommun sitt ansvar för stadens barn skapade lite fejksnö till tomtelandet.

Snötyp 1 - den skummiga fejksnön som med hjälp av (något brötiga) fläktar yrde genom luften.
Snötyp 2 - den på hög där barnen glatt kunde roa sig med "hjärtlapparna" (OBS! Irisord), i timmar.

3. Handarbete
 
Jockes farmor är mästare då det kommer till att hantera stickepinnar. Kolla vad hon skapat åt barnen. Små ulliga myströjor med pastellknappar. De mest perfekta åka-pulka-tröjorna evörsh.


4. En ny vetskap
 
Den om ett det tydligen finns bowlingskor i strl 25. Så pyttiga, ursöta och megagulliga att jag ville sno med dem hem (för de skulle lätt få plats i jeansfickan) och göra typ örhängen av dem.

5. Nya höjder

Jag skulle bara vilja tacka er alla som följer mitt lilla instaliv... *skrapar generat med foten i gruset* Utan er hade jag aldrig stått där jag står idag, med räkneverket upptickat på 1000. Så guldstjärnor åt er!
 

Kommentarer
Postat av: jonna

Snälla, rara, urcoola Matilda, delge mig var din adventsljusstake kommer ifrån!

Svar: Den är från Lagerhaus, dock från förra året. Hoppas du hittar den - eller en liknande :)
OPROFESSIONELL | allmänt awsome

2013-12-02 @ 14:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback