Välkommen veggo-veckan!


God förmiddag lärsers! Jag vill börja med att tacka för alla supersmarriga veggorecept ni skickat in när jag bad om det, och givetvis kan ni som vill bidra skicka in fler. Så den här veckan kör vi helveggo, hade jag tänkt. Jocke inte så nöjd eftersom han citat: Älskar kött! slut citat. Ja, givetvis slipper han och barnen om de inte gillar't. Inget tvång.

Men jag har iallafall laddat, läst på och handlat och plockar bort all kött, fisk och fågel, men behåller ägg och mjölkprodukter under veckan så får vi se hur det går. Alldeles strålande kan jag tänka! :)

Vad händer annars då? Jo, vi är dunderförkylda. Eller barnen är det iallafall, men jag tänkte att jag räknar in oss allihopa eftersom jag varit med förr och vet vad en liten hostande hallonmun mot ansiktet en hel natt brukar ha för följder *laddar upp med nässpray* *klappar mig själv uppmuntarnde på axeln*. Låt snoret komma!

 
 



Kommentarer
Postat av: Jessica

Hurra! Släng ned halloumi i allt ni lagar så kan det inte bli dåligt!

2013-08-27 @ 19:11:34
URL: http://isaelle.blogg.se
Postat av: Jessica

Hurra! Släng ned halloumi i allt ni lagar så kan det inte bli dåligt!

2013-08-27 @ 22:45:19
URL: http://isaelle.blogg.se
Postat av: Moa

Bönsallad att ha till maten så att den blir mer matig (om man äter tex tomasås med pasta):
1 burk Kidneybönor
1 liten burk majs
1/2 rödlök
1 röd paprika

Hacka rödlök och paprik. Blanda allt. Gör en dressing med vinäger, olivolja och skånsk senap. Salata och peppra.

2013-09-01 @ 12:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback