En söndag 2013

 
Jo. Efter att ha slagit upp ögonen imorse, något av öl i flaska och sena timmar tyngda, knatade jag iväg på en liten förmiddagspromenad. Andas frisk luft lix. När jag återkom till hemmet hade Joakim talat med barnens övervakare vilka bjöd in oss på söndagsmiddag. Jackpot! Och eftersom vi är ett par extremt bortskämda representanter från den curlade 80-talsgenerationen kom de och hämtade oss i bil. Joråsåatte.
 
 
Väl ute träffade vi på den här arga och farliga piraten. Mästare på bus och ägare av lekplatsen. Rutchkanan behärskades dock inte helt fläckfritt för att ordvitsa till det. "Titta på mig mamma!" tjöt hon uppspelt och kastade sig ut. I nästa sekund smackade hon näsan i lillebrors panna och tumult utbröt när näsblodet flödade och barnskriken ljöd över nejderna. Men ingen fara på taket. Det gick över på en minut. Typ.
 
 
Sen siade vi en stund om klimatet för den kommande årstiden-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Tyvärr måste jag meddela er att det inte ser så bra ut. Inte bra alls... Om en nu inte skulle vara en sån där kufisk *snow lover*, för då ser det ytterst lovande ut. Jepp.
 
Efter maten tyckte Ian det var dags att ta sina första stapplande steg och förvandlades där med från nyfödd spädis till kaxig tonåring (ja typ) framför mina ögon. "Han är sååå stooor nuhuhuhuhu!" bölade jag teatraliskt med ansiktet tryckt mot Jockes bröst. Ehum. Men sen skärpte jag till mig och gladdes min sons framgångar likt en God Mor. Tur också att jag precis köpt gå-skor åt honom, nu när han tydligen ska bli svensk mästare i gång. 
 
 
Om de fanns i svart? Ja, det sa skoförsäljaren cirka 8000 gånger efter jag råkat avslöja att det var en pojke som skulle gå i dem. Bra info dock om det nu skulle vara omöjligt att trä på skorna på fötterna pga matchar ej med snopp. Vi får helt enkelt vänta och se.
 
*väntat och sett*
 
Skorna stannar. Told you so, shoe seller.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: 2-barns-mamman

Härlig helg, om man bortser från de tunga ögonen då ;) och näsfadäsen i rutchkanan förstås
Rött är sött, även tillsammans med snopp :) Heja Ian, nu är det OS nästa!

2013-08-26 @ 08:04:58
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Sofia - Mamma till Simon

Jag köpte ett par knallröda dojjor till min lilla kille, för att dom var snygga. Hade dom funnits i rosa hade han haft ett par rosa idag. Vill kräkas på butikssäljare lite...

2013-08-26 @ 08:31:45
URL: http://livetmesimon.se
Postat av: Fadme

Haha vad jag älskar dig och din underbara blogg! Skrattar mig till dubbelvikt läge varje gång jag läser och så är du så nedrans klok också. Tack för alla skratt och alla kloka inputs du ger mig!

2013-08-26 @ 09:14:31
Postat av: J

Och du ba: men finns de i ROSA?!

S ska ha liknande skor bara han växer i dem, röda, ärvda efter B. Fsk-personalen får plågas med knytskor tills dess. Ej mitt fel att han är mini. (Eller ok, jo).

2013-08-26 @ 12:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback