Kladd och kvotering.

 


En bra dag här i kaoshemmet hittills. Givakt och uppstigning vid 06.02 och tur för mig att den föräldern som får slumra sig genom natten utan vällingtjänstgöring och nappjakt i beckmörker går på morgonpasset först, dvs Jocke.

Ian har börjat bete sig som en femtonåring och vill sova bort dagarna. När han är vaken brötar han mest runt och kladdar ner medan Iris är högt och lågt. Flänger än hit än dit och konstruerar avancerade kojor och hittar på långa fantastiska enpersonsskådespel. Kan nog bli en storslagen showartist av den ungen vad det lider.


Just nu är det öronbedövande tyst då lilla slagit ihop de två runda i en suck av välbehag med magen full av gröt och klibbiga majskrokar, och stora tydligt deklarerat: "SCHH stöj mej inte. Ja läsej i kojan mamma!" 5 min senare: ZzzzZzzzZzzz.

Min reaktion? IS THIS SOME KIND OF JOKE!?!?! BOTH KIDS ASLEAP AT THE SAME TIME? *skeptisk min*

Varför på engelska kanske ni undrar då? Jo, enligt diverse mätningar har jag typ 4 amerikanska läsare per dag. Tre tyska. Två från Italien. Nån fransk (fast hen pratar svenska). Två från GB. En från nederländerna. Och nån luddig Irländare som är inne ibland. En från spanien. Tre från NZ. Fyra från Australien. En ryss och två från Kina. Så jag måste ju börja tänka på att kvotera in lite andra språk och eftersom engelska är det enda andra jag kan, Nå ja, lite franska har det satt sig, och några meningar på Italienska efter en utbytesresa dit, men annars inget.

JO FÖRESTEN! 
您好!= Hej! på kinesiska. (Fonetiskt: Nii haouw).
Feluttalat: Katten kommer och kissar på dig. Gulp!






Kommentarer
Postat av: ourlittlefactory

älskar din header!!

2013-04-12 @ 14:31:26
URL: http://ourlittlefactory.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahaha! Det är jag som är irländaren, bor och jobbar i Dublin ;)

2013-04-12 @ 15:32:41
Postat av: Monika

Hmm, jag skrev i mitt namn på första kommentaren men verkar som det blev anonymt? Aja. Monika skulle de stått :)

Svar: ÅÅ hej irländaren Monika! Älskar att du är här! :D
OPROFESSIONELL

2013-04-12 @ 15:33:44
Postat av: Julia - Flickan med hål i tightsen och med alltför stora tröjor.

Din header är verkligen underbar! Speciellt att Kent skivan ligger den.

2013-04-12 @ 19:57:17
URL: http://juliasphotography.blogg.se/
Postat av: Olivia

HEEL GOET! Som de säger här i Nederländerna.

2013-04-12 @ 20:19:40
Postat av: Sandra

Och jag är i alla fall en av tyskarna!

2013-04-12 @ 22:22:49
URL: http://www.familjebegrepp.com
Postat av: Felicia

Hej hej från Australien! :D Tack för en härlig blogg och för morgonunderhållningen jag alltid får levererad lagom till min frukost!

2013-04-13 @ 00:52:55
URL: http://glasflisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback