En dag strösslad med beröm.



Ian väckte familjen i arla morgonstund med egenkomponerad morgonserenad. Ungefär så här lät den: "NNNNNNNNGGGGGGÖÖÖÖÖÖÖAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLÖÖÖÖÖÖÖJJJJJJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIII
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄBOOOOOOOOOOOOOOOÄÄÄÄÄÄÄÄÄIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJ"


Fint så.

Vid niorycket lämnades Iris på förskolan av pappan, som sedemera avlägsnade sig för 12h praktikjobb, medan jag och Ian och jag höll ställningarna hemma och tog noll komma noll bildbevis på följande:
- Tvätt
- Städ
- Lunch
- Attackerande duva på balkongen

Innan hämtning av äldstisen vid 14 var det dags att infinna sig på ett minikontor för utvecklingssamtal angående densamme. Och visst går det bra för na' det där med utvecklingen. Nu menar jag inte att skryta men Iris fick så mycket beröm att modershjärtat blev varmt av kärlek. 


Sen drog vi en repa på stan, jag och kidsen. Tydligen var det torsdagsmarknad! Typisk bra grej. Blommor, jordgubbar (!), marknadskarameller och glass inhandlades.


Efter att ha avklarat dessa inköp hängde vi lite i en lekpark där Iris var två minuter och vrålen från en ytterst knikig 1,5-åring(?) ifrån att somna i detta rör. Tur att hen skrek för jag hade haft stora svårigheter att ta mig in dit och hämta henne, om hon nu hade somnat. När vi kände oss nöjda med leket gick vi hem och kollade på Mamma Mu. 





Kommentarer
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Mamma mu - när blodet sprutar. Eller hur var det ;)

2013-04-25 @ 17:49:07
URL: http://ensvartko.se
Postat av: M

Fullkomligt älskar första bilden på Ian!!!!

2013-04-25 @ 22:20:50
Postat av: sandra

La märke till den snygga virkade filten på spjärlsängen... Kan den må hända vara hemmagjord?
Väldigt fin var den i vilket fall.

2013-04-26 @ 11:02:31
URL: http://growingbelly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback