Premiärnerver.


Idag var en stor dag i lillebrors liv. Idag besökte han nämligen sitt livs första fotbollsmatch. Med en farsa som spenderar hälften av sitt liv med att spela boll i de något lägre divisionerna, blir det för oss som familj många timmar vid sidan av diverse planer. Så det är bäst att han skolas in tidigt, lilleman.

Allt flöt på väl. Lilleman valde att sova sig igenom matchen, vilket kanske inte är något högre betyg till själva sportupplevelsen, men mamma njöt av lite lugn och ro. Eller ja, lugn och ro vet i tusan om man kan kalla det då familjen iallafall välsignats med ett fotbollsfan av högre rang.

- Pom ijen bubbar! vrålar hon vid sidlinjen. Klappar i händerna, sträcker armarna upp mot skyn, skakar på huvudet, spottar i gräset och hejar.

Men så blir det väl lätt när man växer upp där bredvid plan. Och blir lillebror likadan kan de ju heja ihop. Annars, om han får andra intressen, håller hon ställningarna fint ändå vår lilla Iris.


Kommentarer
Postat av: Sofia Ekström

pom ijen bubbar! Jag fick sötchock.

2012-09-10 @ 11:25:42
URL: http://ekstromsofia.blogg.se
Postat av: Andrea

Jag tror att det kommer smitta av sig på lillpojken också! Vilket sött kort :)

2012-09-10 @ 12:56:33
URL: http://dethandlaromandrea.blogg.se
Postat av: elin

Jisses vilka söta ungar! Gratulerar till den nya lilla herren. Hittade till din blogg via alabamasthlm, tittar nu in varje dag, tycker du skriver så bra! Själv väntar jag mitt första barn, bf 2/11, så ser med spänning framemot en eventuell förlossningsberättelse, om du väljer att dela med dig av det förstås:) Det är mitt största nöje för tillfället, att läsa förlossningsberättelser och annat bebisrelaterat:)

2012-09-10 @ 18:21:38
Postat av: Emilia

SÖTISAR!! Det har du gjort bra Tilda!!
Kramar

2012-09-11 @ 20:17:12
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback