Dagen än så länge.


Den här dagen har än så länge haft tre goda sidor och tre dåliga. Jag listar enligt följande:

1. Dålig -
Ian är ÅTER förkyld. Zzzz. Och har feber stackarn. Snörvlar och nyser och hostar och kan för sitt liv inte sova mer än 30 min i sträck utan att vakna med ett rossligt tjut efter mammas brön. Detta resulterar ju även för mig i en något knölig nattsömn.

2. Dålig -
Självklart fått nackspärr av all nattamning i galna ställningar som både ska vara bekväma för Ian (så att han snabbare somnar om) och snorunderlättande (så att han inte kvävs stackarn). Igår lite stramt, idag sitter huvudet fast lite snett åt vänster. Detta ger mig en skön desorienterad look då jag går rakt fram men hela tiden kikar åt sidan.

3. Dålig -
Filtren till snorsugen är slut. Och nu ser jag er som aldrig haft en bebis hemma hoppa till och förtvivlat tjuta: UUUUUH!!! Snorsuuug...?! Men räds icke, det är fullkomligt normalt att som bebisförälder suga snor ur näsan på sina små. Självklart innefattar det ett smidigt litet verktyg med slangar och filter så du slipper suga direkt ur snoken med munnen (googla snorsug och se själva). Men nu är filtren slut och närmsta apoteken hade slut, så nu är det nära att jag sätter munnen mot miniborrarna och suger till. Nära, sa jag... Än har det inte hänt. Eller?

1. Bra -
Höstsol, termomugg och morgonpromenad.

2. Bra -
Min nya varma halsduk kom väl till pass nu när nacken ömmar. "Du himmelska tub av garn", ville jag tralla när jag gick gatan fram och kollade åt vänster.

3. Bra -
Redan avklarat ett gäng betungande samtal tex. ringt och gnällt på försäkringskassan och bokat ett möte på socialförvaltningen om fastställande av faderskap så han får en pappa på pappret också, den stackars pöjken (herregud vad hela den meningen andades white trash).

Så nu får vi väl hoppas på en fortsatt bra, eller iallafall 50/50 bra/dålig, dag för både er och mig så hörs vi och stämmer av lite senare.






Kommentarer
Postat av: Malin

Den där snorsugen ja. Den blev aldrig min vän! Hade vi bott typ nära varandra kunde du fått våra överblivna filter...

Svar: Inte? Älskar den! skeppa filter på posten ;)
OPROFESSIONELL

2012-10-30 @ 12:57:46
URL: http://lennonsroom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback