Att styra skutan mot lugnare vatten.


Pjuh!
Just nu råder någon form av ordnat kaos i vår vardag. Dagarna flyger förbi i oanad fart och med så pass lite vila att jag snart ser dubbelt.

Det är skrik och tjut, mat och amning, kräk och klet, skatt och gråt, leksaker och nappar, böcker och tvättlappar, småbodys och galonisar om vartannat högt och lågt. Att ta hand om en ensam bebis är inte längre svårt, inte vår underbara snälla i varje fall. Att ta hand om en vild tvååring känns heller inte heller som någon större utmaning längre, iallafall inte vår roliga och underbara. Eh... Ja. Så länge de är var för sig förstås eller då vi båda är hemma. Det är när man (läs jag) är ensam med de båda vildingarna tillsammans då det kör ihop sig ibland.

När jag är själv med dem kan vad som helst hända. En ensam och lite småförvirrad mamma räcker inte riktigt till för att hålla båda lugna och nöjda jämt. Och ännu har vi inte fått någon superkontroll över situationen. Det skäms jag inte för att erkänna.

Men vi jobbar hårt på det, det vill jag lova. Och ofta löser vi det galant under tiden. Ibland krävs det enorma mängder tålamod och svett för att reda ut vardagen. Vid några tillfällen även tårar och hyperventilering av undertecknad, men allt som oftast flyter det på relativt smärtfritt.

På kvällarna när den ena ungen just krånglat klart för kvällen och ligger sömnvarm insnurrad i sitt täcke och den andra tröstsnuttandes på mina allt längre brön och är relativt lugn
och nöjd, brukar vi förundrat se på varandra och gång på gång viska i förundran: "Hur fan kan vi ha lyckats så bra med det här"?


Kommentarer
Postat av: J

Haha, vi säger mer- två timmar, två timmar av lugn från och med nu. Åh, om man kunde fått bara en liten timme till ;). Har def inget styr på mina galningar!

2012-10-02 @ 21:36:24
Postat av: Diana Willman Göransson

Pyyyl. Du får mig helt glansig i ögona här på jobbet. Du/ni är så värda allt. Även om jag inte känner er!

2012-10-03 @ 08:40:17
URL: http://levelup.blogg.se/
Postat av: Linda Lundh

Hej!
Vad skönt det är att läsa din blogg, känner igen mig helt i detta. Kaos men ändå så underbart.
Det är inte lätt med två små man räcker liksom inte till som man vill ibland och det dåliga samvetet tampas man med hela tiden.
Sedan en himla massa tvåårstrots på detta gör ju inte saken lättare direkt. Som tur är kan ju den vända lika fort som den kommer och man fullkomligt avgudar ungen igen. :)
Tårarna kommer och går hela tiden och även skrattet med som tur är.
Man älskar och avgudar sina barn över allt annat men ibland kan man bara vara så förbannat trött på dem också, hör väl föräldrarskapet till helt enkelt.
Du skriver väldigt bra Matilda brukar följa din blogg. Stor kram till er alla fyra! /Linda Lundh

2012-10-03 @ 10:48:40
Postat av: jessica

you go girl. blir svettig bara av att tänka på två barn. haha.

2012-10-17 @ 23:50:34
URL: http://jessicaglarbjerg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback