Lätt fredagsläsning.


Låt som när du är ledsen sörjer till?
Asså. Det finns ju tusen. Sorgsen musik ör lite av en speciallitet jag har. Men på rak arm svarar jag: Adele - Someone like you. Föreställer mig scenariet att J lämnat mig och nu ska GIFTA SIG MED NÅGON ANNAN. *gråtskakar*

Beroende av: 
Ojojoj det är mycket! Musik, god mat, mänsklig kontakt, egentid, mina barn, kaffe, hyfsat regelbundet sex, "lite färg på kinderna", att skriva, läsa inredningsmagasin osv.


Vem behöver du mest just nu:
Får man svara två? Och skulle det vara mot reglerna så måste jag fuska ändå för det är Iris & Ian såklart. Utan dem är jag ej hel.

Vad tror folk om dig?
Hum. Att jag kanske ser mig lite som "förmer och lite bitter" kanske pga min feministiska övertygelse osv? Och att jag kanske dömmer andra? Inte vet jag. Det kan verka så ibland, att folk tycker det menar jag.

Stämmer det?
Nä. Absolut inte! Jag dömmer idéalen, inte människorna som lever därefter.


Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag är rolig och smart. Duktig på att skriva. Att jag har söta barn, om det nu är en komplimang?

Brukar du skratta för dig själv?
Haha, ja gud ja! Gjorde det nu. Skrattar tex massor åt Alex& Sigges podcast när jag är ute och går. Högt - så folk kollar.

Nästa mål i ditt liv: 
Ta en högskoleexamen. Skaffa mig ett "ordentligt" jobb. Tjäna pengar. Inte massor, men så jag inte begränsas för mycket i livet av min ekonomi.

Hur svarar du i mobilen:
Lite skrämt "M-matilda-a" då jag avskyr att prata i telefon.

Vem ringde dig senast?
Jocke. Zzz på det svaret liksom.

Antal timmar sömn inatt:
Den som ändå räknade sömn i timmar... Här räknar vi minuter.
DON'T GET ME STARTED, så att säga.

Tycker du om din pappa?
Jag älskar min pappa gränslöst.

Brukar du komma i tid:
Nepp.

När mår du bra:
När jag får sovmorgon och hör hur Jocke slamrar med frukosten i köket.


Hur känner du dig nu:
Glad. Trött. Kaffepirrig.

Vanligaste färg på dina kläder:
Svart.


Var du aktiv i skolan?
Nä. En riktig slöis. Samma nu. Oaktiv som få, men har hjärnan på min sida så jag klarar mig ofta rätt bra ändå.


Favorit dryck på morgonen:
K
to the A to the dubble FF to the E.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Det boeror på Ian. Ofta på tok för sent för att gå upp astidigt.

Är du blyg?
Nja, ibland. Ingen socialt geni direkt. Heller inte missanpassad. Får jag beröm i ofentligheten blossar kinderna och jag skruvar på mig. Är heller inte bra på kaffemaskins-snacket i skolan. Iaf inte första fyra föreläsningstillfällena.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nja. Inte för mig, inte kärlek "på riktigt". Förälskelse mökligtvis. För andra kan jag inte svara. 


Är du bortskämd?
Hum...? Svår fråga. Jag har närvarande föräldrar som jag vet skulle göra allt i sin makt för att hjälpa mig vid akut behov. Men inte gödsla mig med pengar på daglig basis. "Självständigt bortskämd" får bli mitt svar.




Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker verkligen att du är för härlig <3

2012-11-16 @ 13:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback