13 frågor.

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Generellt skulle jag väl uttrycka det som att hösten snart är förbi. Eller är jag helt ute och cyklar årstidsmässigt?  Men hösten ja... Jo, det gör jag. Gillar ju hösten förbannat så jaghar varit mycket glad under den gångna. Vintern däremot... nja. Så nu kanske en humördipp väntar. Typ efter jul.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vinter?
Min ännu oinköppta vinterjacka. Ska bli vuxen nu och införskaffa en sån där polarexpiditionskompatibel dunjacka/täckjacka med fuskpälsbeklädd luva. No more snygg-rock. Ännu ett ungdomskapitel ur mitt liv tar slut.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

Iris hade just skolas in på fsk med utgång succé, så jag njöt av studentlivet sprang på föreläsningar och lämna in skrivuppgifter på löpande band. Var lycklig och glad åt min fina familj, och jag slarvade tydligen med ett P-piller. För jag måste gått in i befruktat tillstånd gravid 2.0 i den här vändan också. Kanske just på datumet? Isåfall, grattis till ett år som existens Ian!

Iris var tydligen såhär liten och underbar just då:



4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Myser med gosbebis. Leker med vildunge. Ser mycket på Alfons och Pingu och Pippi och Spöket Laban och Rorri Racerbil och Nalle Puh på TV.  Sover EXTREMT lite (gäller natten då). Funderar över framtiden. Suger på genusvetenskap till våren. 

5. Vad ska du ha för frisyr?
KORT!. Men nu har det blivit långt. Tusan! Måste klippa.

6. Vad lyssnar du på för musik?
Allt det här braiga just nu

7. Vad läser du
Mycket:



Mindre:


(bild lånad av Karin)

När tid finns, vilket det borde göra så sjukt mycket oftare:

9. Vad var bäst med sommaren?
- Mycket tid med Iris och Jocke eftersom vi hade vår första gemensamma 4-veckorssemester.
- Att det inte var gassande sol typ varje dag eftersom jag var SUPERDUPER gravid.
- Svärisarnas stuga.
- Max och Gemmas Sverigevistelse.
- Vinkvällarna, då jag drack vatten men ändå.
- Iris andra födelsedag som hon uppskattade så mycket. 
- Förväntan inför nya bebisens ankomst.


10. Vad var sämst med sommaren?
Övertiden, som gick in på hösten till och med. Alla förvärkar och att inte kunna röra sig eller bada.

 


11. Senast köpta plagg?

Till mig`? Eh... leggins från HM 99:-. Till Ian typ hela Littlephant-kollektionen från lindex pris: villintetänkapådet:-

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Skönhetstips? Nä, sånt pysslar inte jag med. Duscha kanske? Eller klipp tånaglarna, annars får du hål på sockorna.

13. Hur ser du på framtiden?
Det beror ju på om Mayafolket har rätt. I så fall är det ju inte mycket kvar, om man nu är skrockfull... Jag väntar iallafall med att köpa julklappar till efter den 21:e. Annars, som vanligt, med spänning.




Kommentarer
Postat av: Malin

Men, finns Littlephant kollektionen att köpa NU? Finns inte online, står att den släpps i början av december!?

Svar: Ja, det är lite olika bud på det. Istorstäderna verkar hela kol. kommit. I min butik fanns alla byxor. pjamasen ovh "accessoarerna" men inga överdelar, vilket sög. Och på nätet finns ju inget... än. Kommer säkert enligt anvisningarna i början av dec, skulle jag tro.
OPROFESSIONELL

2012-11-28 @ 18:57:29
URL: http://lennonsroom.wordpress.com
Postat av: Annie

Du är ju KÖNG på att skriva listor. Andra bloggar har så trista så jag typ kräks pådem, men dina är skitbra. skrattar varje gång ;)

Svar: tnx!
OPROFESSIONELL

2012-11-29 @ 08:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback