Heading for a breakdown.




Idag har jag och lill-fjunet ännu en ledig dag tillsammans.

Eller ja, fjunet har ledigt från förskolan. Mysigt i tanken, stressigt i praktiken.
Mamman borde läsaläsaläsa och skrivaskrivaskriva eftersom veckan är omänskligt fullhopad med inlämningar, skrivande av föredragsmanus och analysarbeten. MEN idag tar vi mer ledigt och skjuter på jobbet liiiite till.

- PANIKPANIKPANIK, SKOLPANIIIIIK!!!!
! vrålar mitt förnuftiga jag inom mig.

- Äh. Spänn av. Det löser sig alltid... chillar mitt mer softa jag.

Och mina inre diskussioner vinns till 95% av den softa, mjuka rösten. Så även idag.

Och faktum är att Iris är ett jäkla effektivt sällskap.
Vi har på de tre timmarna hon varit vaken hunnit med följande:

Mamma, åt Iris - Läst 17 böcker. En del två gånger.
Iris & Mamma - Sjungit 49 sånger om djur. En del befintliga andra nykomponerade av mamma.
Iris - Hällt ut en flaska väling i soffan. Plaskat.
Mamma - Torkar upp en flaska välling ur soffan. Svurit.
Iris - Klättrat på bord.
Mamma - Lyft ner från bord.
Iris - Plockat ut två byrålådor med kläder. Lekt packa väskan.
Mamma - Vikt ner alla kläder i lådorna igen (läs knökat i dem huller om buller). Lekt städa.
Iris - Tittat på film ( i 5 minuter).
Mamma - Njutit av att barnet vill se på film. Blivit besviken efter 5 minuter.
Iris - Skrikit rakt ut i 10 minuter.
Mamma - Hållt för öronen i 10 minuter.
Mamma & Iris - Lekt med bilar. Pippi. Plastmaten. Mjukdjuren. Bollarna. Traktorn. Instrumenten. Duplot.
Mamma - Försökt äta frukost.
Iris - Ätit upp mammas frukost.
Mamma och Iris - Lidit av huvudvärk. Mamma av skrik och stress. Iris av fall från soffa.

Dagens plan - Mamma: Ta sig ut till sandlådan. Leka en timma. Gå och handla. Få barn att sova. Plugga.
Dagens plan - Iris: Ta sig ut till sandlådan. Leka i fyra timmar. Vägra affären. Vägra sova. Bita mamma när hon pluggar.



Kommentarer
Postat av: Anouk

Hahahaha. Visst är det så. Har aldrig förstått fb-statusarna; "Myser med XXX i soffan till en bra film" ?! XXX är 1,5 år. HUUUR myser ni til en film?!



TAck för din fina kommentar btw. :D

2012-05-07 @ 11:27:56
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Madde

Det finns ingen bättre humörhöjande läsning än din blogg! Stress/barn/plugg vet jag allt om. Och visst, jag kan också övertala mig själv om att jag kan skjuta på skiten, men den dagen när jag inte kan det längre, svär jag och bannar mig själv för att jag aldrig lär mig:)!

2012-05-07 @ 11:48:37
Postat av: Också Mamma

hahaha vad jag älskar din blogg! du är fantastisk :)



Spännande med en ny bebis!

2012-05-07 @ 14:15:59
Postat av: J

Hahaha, best ever!

2012-05-07 @ 19:25:42
URL: http://welcometothedollhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback