Sell your body.

Jag tänkte att nu när jag gått halva graviditeten, jämföra den här halvan med den första då Iris skvalpade i magen.

Med lilla nya: Inget illamående att tala om. Nån kräka här och där, annars lugnt.
Med Iris: Konstigt att jag inte inredde ett litet bo åt mig själv inne på toan av handukar och bomull att sova på nedanför WC-stolen. Så mycket som jag kräktes då, borde vara kallad en fysisk omöjlighet. Att jag överlevde utan droppställning borde jag mottaga en taperhetsmedalj för.

Med lilla nya: Pytteynkelite växtvärk i livmodern.
Med Iris: Tänk dig din värsta mensvärk någonsin. Gångra den med 10 och addera ständiga hugg- & dragkänslor vid minsta minirörelse.

Med lilla nya: Foglossning v.10 - tillhörande gnäll om foglossning v.11.
Med Iris: Foglossning v.34 - tillhörande gnäll om foglossning v.37.

Med lilla nya: Samandragningar av bara helvete - v 14.
Med Iris: Samandragningar av bara helvete - veckan innan förlossningen.

Med lilla nya: Pigg och glad.
Med Iris: Sur och trött.

Med lilla nya: Har tagit typ en (suddig) bild på magen.
Med Iris: Tog noggrant och dokumenterade varje vecka i magväxareprocessen. Ändamål - oklart. Upptaget diskutrymme på datorn - ofantligt. 

Med lilla nya: Bebismage i v12. Har redan spenderat 199kr + 299kr + 199kr på fula skööööna mammabrallor.
Med Iris: Bebismage i v20. Köpte endast ett par brallor för ändamålet gravid. Ångrar mig idag bittert.

Med lilla nya: Läser inte ett smack, köper inga vi föräldrar osv, håller inte koll på veckorna, är extremt oaktiv på MVC, deltar inte i gruppdiskussioner på forum eller googlar en massa gravidgrejer. Tänkte typ aldrig på missfall under de 12 första veckorna.
Med Iris: Fick typ ha ett egenutdelat och mycket strängt datorförbud riktat mot mig själv. Att leva efter principen: "alla svar finns på nätet" funkar inte om man vill ha en nojfri och behaglig graviditet. Under första halvan av graviditeten var missfall typ det enda jag kunde tänka på.

Med lilla nya: Brösttillväxt - medium.
Med Iris: Brösttillväxt - xxxxxxlarge.

Slår man ut det på det stora hela, är graviditeten i mångt och mycket både behagligare, verkligere och roligare den här gången. Om den här utvecklingen håller i sig och Jocke får som han vill på barnfronten kommer graviditet 4 och 5 vara rena nöjesresorna. Det ser jag fram emot!



bilden som ger fotbollsmamma en ny innebörd.
eller mecicinbollsmamma...

Kommentarer
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Sv; Ja! Måste erkänna att jag skrattade en gnutta när Owen börjar sjunga i början. Det blir ju tyvärr lite ironi över den tragiska händelsen när det aldrig varit något musikaliskt innan! ;)

Puss!

2012-03-29 @ 21:14:29
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Amelia

hahaha :') du är så rolig du

2012-03-30 @ 11:19:44
Postat av: argsintamy

vilken otroligt vacker bild!

2012-04-03 @ 07:32:13
URL: http://argsintamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback