They're building walls around us.



God morgon vänner.

Här ser ni mig dricka mjölk. Mmm! Gott! Och hur upplyftande måste inte det vara kl. 09.00 denna onsdag.
Mycket skulle jag gissa och nu blir ni själva skitsugna på att hälla i er ett stort glas.
Inte det?
Rädda för de senaste rönen säger ni?
Det där om att det är cancerframkallande och potentiellt livsfarligt att dricka mjölk?
Okej...
I hear you.
Typ som med korv och bacon, och kött överlag och sol, och chips och knäckebröd och passiv rökning, transfetter, att bo i stan och att bo på landet och att ge plastleksaker till sina barn, träna för dåligt, stressa, sova för lite eller för mycket, att äta E-ämnen och att äldrig äta frukt eller gu' bevare äta för mycket frukt, eller äta vitamintabletter eller själv röka eller ha cancer i släkten.

Ja, världen är en farlig plats.
Cancern finns överallt. Döden är ständigt närvarande.
Folk dör som flugor och många många många är sjuka.

Och det finns liksom inget mer och göra åt det än att försöka leva så jävla gött som möjligt när man har chansen.
Jag gör det med mjölk. Och chips. Och plastleksaker till min unge och passiv rökning och bo i stan och äta kött och slarva med solskyddet, träna dåligt och att få i sig e-ämnen på daglig basis.
Och rädd är jag inte heller.




Kommentarer
Postat av: Björn

Mycket bra skrivet, vore riktigt gott med ett stort glas mjölk och sen överdosera frukt fram till den alldeles för fettberikade lunchen!

2012-03-28 @ 10:38:35
URL: http://bjornwestergren.wordpress.com
Postat av: sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Word!

2012-03-28 @ 11:34:59
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback