Natural mystic.




TJOSAN.


Har haft lite tid att ransaka mig själv de senaste dagarna.
Inte så att jag tagit mig tid att sätta mig i ett låst rum och tänka över vilka potentiella framtidsmöjligheter och storslagna drömmar jag har. Nej nej.
Inte alls så.

Jag har istället, efter att ha blivit medveten om en sak jag ofta gör, hittat flertalet underligheter jag har för mig.
Kontrolerat knäppa grejer haf sysslar med i vardagen. Typ:

- Ställer aldrig min cykel i cykelställ.
Ställer mig istället (vilken uppradning av "ställ"-ord) precis utanför även om det finns sktitmycket plats.

- Jag öppnar godispåsar två-tre dar innan jag ska äta dem för att de ska bli sega.
Hatar nytt och mjukt godis.

- Räknar alltid trappsteg.
Kan absolut inte gå i en trappa utan att räkna. Vår har 53 steg. Den förra 8. Den dessförinnan 46. Och till min första etta var det 61 steg. Och det är inte så att jag räknar en gång. VARJE gång jag knatar upp eller ner måste jag räkna.

- Håller alltid för vänster öra när jag spolar i toaletten.
Typ som om jag förväntar mig att det ska låta som ett jetplan som drar förbi på 10 meters höjd.

- Brygger alltid 6-8 koppar kaffe vid varje bryggning.
Men dricker bara hälften, häller ut och brygger nytt.

- Tokshoppar utan att betala för mig.
Går in på diverse webbshops och fyller kundvagnen med assnygga barnkläder/heminredningsprylar/onödigheter. Går till kassan. Kollar summan. Hissnar vid 8970:-. Ler och klickar bort. Får känslan av att "spara" 9000. Mycket behagligt.

- Målar alltid mascara med öppen mun.
Kvittar hur mycket jag försöker låta bli. Munjäveln öppnar sig alltid i takt med att fransarna blir tjockare.


Gör ni något knäppt?
Snälla, säg att ni gör det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha och så är du GAAAAALET fin också!



jag avundas dig i smyg......;)

2012-06-13 @ 19:30:54
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Jag MÅSTE gå på A-brunnar och kan absolut INTE gå på K-brunnar. Tror det blev så i "göra tvärtemot alla"-åldern! :) Du vet, fucking åmål åldern ;)




Svar: Åh. Fucking Åmål - och vad den har gjort med ens tonårshjärta.
Tilda

2012-06-13 @ 19:33:33
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: emma (:

Jag målar också mascara med öppen mun, det gör de flesta jag känner som använder mascara! Sen så är jag ganska vidskeplig av mig, lägger aldrig nycklar på bord, kan inte gå på a-brunnar eller andra brunnar,om det inte är k-brunnar eller brunnar som det inte står något på, kan inte gå under stegar, spottar alltid tre gånger över axeln när jag ser en svart katt gå över vägen, så ja, jag är nog lite konstig jag med, men det är alla och så ska det vara! :)

Svar: Gud vad knepig man är som håller på, men det är väl karaktärshöjande kan jag tänka. Tack för att du delade med dig :)
Tilda

2012-06-13 @ 20:35:51
URL: http://eeemmaan.blogg.se/
Postat av: Päjvi

lustigt det kan bli :)

2012-06-14 @ 08:01:06
Postat av: Marina

Haha, det här var jättekul. Känner igen mig!

Akta dig för att låtsas-shoppa för mycket bara, rätt som det är kanske det kommer ett mystiskt paket på posten en dag - det har hänt mig! :)

Och det där med att räkna steg - skönt att höra att man inte är den enda.. :)

Svar: Paketet skull ejg ju iförsig inte ha något emot. Det är fakturan som följer med jag är rädd för...
Tilda

2012-06-14 @ 13:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback