Rehab.

Vissa människor håller på med droger.
Det finns de som röker flera paket om dagen.
Andra dricker sprit.
En del tröstäter socker.
Folk spelar bort sina hus på hästar.
Andra klarar sig inte utan tuggumi.
Snus är vissas last.
Många hävdar att de får huvudvärk utan kaffe. 
En del har galet mycket sex.
Vissa handlar på kredit.
Andra tränar varje dag eller måste utnyttja dygnets alla soltimmar.

Och så finns jag.
Jag som börjat med tunga droger som... JORDGUBBAR!

Kan inte hejda mig.
Vi snackar 2 liter dagen. Minst.
Magen jämrar sig och säger, Nejnejnej inte mer nu! Vänta lite! Måste vila!
Men jag skiter i kroppen och VRÄKER i mig.
Kan. Inte. Vara. Utan.
 
När Jocke undrar om jag inte bör dra ner väser jag nått om c-vitaminer och järn.
Om att jag faktiskt inte kan sluta. Det är BRA för mig. Jag behöver mina drog.. eh, gubbar.
Och när Jocke skakar på huvudert och mumlar: "junkie behavior" slår jag dövörat till och fortsätter min orgie i sommarens tecken.

Bara en låda till.
En sista liter, sen kan jag sluta.
Imorgon...
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Känner igen det där. Jordgubbar som är så himla gott också! ;)

2012-06-14 @ 14:55:29
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha du är för skön! :)

2012-06-14 @ 19:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback