Miraklet.




Valet föll på klänning nr 1.

För asfin på - det var den.
Men det var också, till viss del, en fråga om logistik, ekonomi och min grosess.

Drömmen hade varit klänning nummer 2.
Denna underbara, makalösa, urtjusiga 60-/70-talsskapelse i blått & orange.
Hade jag inte varit så jäkla gravid hade jag köpt den och aldrig någonsin tagit den av. Men nu satt den faktiskt som ett prinskorvsskinn på en falukorv, med tillhörande rynkor runt midjan (hahaha midjan!) och plågsamt mycket tygsträck över babybullen. Dessutom har min rumpa försvunnit (?) och ersatts av en något cykelsadelliknande kroppsdel flankerad av två rejäla love handles, så bakifrån var den inte heller snygg.
Tyvärr tyvärr. 

Så jag resingerade och valde alternativ nr 2 - dvs klänning nr 1.
En mycket bekväm och luftig nederdel i vackraste djungelgränt, med flätat bystinhållande och till viss del lyftande (!) överdel. Som en bohemisk älva kommer jag stryka omkring i sommarkvällen, barfota med blommor i håret, över gräs och smeka min babymage, medan de andra gästerna blir druckna på vin. Låter riktigt vackert.


Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Sjukt snygg men jag håller med om att den andra var något alldeles extra så köp den också och spara tills efter bulan! ;)



Nästa vecka funkar också, vi har nog inte mycket planerat då heller och J jobbar förmiddag så om din J har tid och lust kan vi ju slå på stort och ses allihop! Efter 16.00 passar oss bäst i så fall. ;)



Kram!

2012-06-07 @ 23:00:45
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Anonym

Åh, hoppades du skulle välja denna :) ! Har tänkt kommentera länge men så har det aldrig blivit av men nu så. Har följt din blogg ett tag och måste bara säga att den är sjuuukt bra ! Du blandar åsikter, humor och allvar hej vilt :) Ibland läser jag din blogg på jobbet och skrattar rätt ut så att kollegerna tittar konstigt på mig haha :) Hoppas du fortsätter hålla liv i luckan i denna underbara blogg ! // Rebecca Hillman

2012-06-08 @ 01:05:40
Postat av: Rebecka

YES!



Vart är den ifrån? så jag kan köpa mig en likadan ;)

2012-06-08 @ 08:38:27
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback