Livet är människans bästa tid.

En graviditet infaller som oftast i en svensk kvinnas liv, efter statistik jag läst i nån föräldratidning men tyvärr inte har orken att länka till, i åldrarna mellan 21-40.
I fertil ålder kallar läkaren det. Jag kallar det prime time of living.

Vi kan ju alla enas om att det rör sig om ett hyffsat brett ålderskick med ett spann på ca 19 år.
Och bra är väl det då man själv ska ha välmöjlighet när barn ska bli en fråga att lyfta.
 
MEN jag har upptäckt något, något banbrytande. Något forskningskompatibelt!
Kvinnor där ute, ni som planerar bebisar. Vänta för bövelen inte allt för länge!
Det kan var farligt! Livsfarligt om vi talar klarspråk med varandra, vilket vi gör i den här bloggen.

Min upptäckt grunnar sig i tesen:
"En graviditet får dig att åldras BIG FUCKING TIME!"

Jag med mina 23, snart 24, levda kan minst lägga på en 30-40 år på min kropp.
Alltså, min biologiska ålder under denna graviditet rör sig i krokarna runt 53-63 år. Jag har gått i ålderdom.
Tänk er vad 30 +år gör mot en 40årings kropp, det blir liksom 70. Jisses.
Nu kanske det finns någon matematisk formel som säger att åldrarna tar ut varandra och går den ena sidan upp går den andra ner osv, vilket bevisas med rader av siffror på en grön griffeltavla av en mattematiker med tovigt hår och glasögonen lite på lut. Men jag står fast vid min tes.

Nu skakar ni på huvudena och säger. - Skitsnack. Det där kan inte stämma! Aldrig i livet.
Men jag ska ge er klara fakta, vänta ni bara.

Tvilvale, se hit:

1. Jag stönar och ojar mig när jag reser mig från sittande läge.
- Ujujuj. Ajajaj. Åååhheeej! *knäcker ryggen med händerna i korsryggen*

2. Jag planerar in en förmiddagslur/eftermiddagslur.
- Det är bäst en gå och lägga en stund sig så en örkar mä.

3. Jag gnäller på solen och önskar molnighet och behagliga temperaturer på en 15-16 grader.
- Nä-ä vet ni va, det är på tok för hett för mig! *sitter i skuggan och fläktar mig med en gammal allers*

4. Jag har inhaldlat stödstrumpor.
- Benen svullnar så förskräckligt, ojade jag mig för kassapersonalen på Apoteket.

5. Jag ha börjart prata för mig själv när jag är ensam hemma.
- Såja, såja, muttrar jag och klappar mig samtidigt på min trinda mage.

6. Jag har börjat köpa kläder i stora luftiga storlekar.
- Den här ser ytterst bekväm ut, tänkte jag om en storskjorta inne på Kappahl (!!!) här om dagen.

7. Jag har börjat bli sugen på gammelgodis.
- Åh, en Frukt & Mandel maraboukaka kanske skulle va gott till kvällskaffet. 

8. Jag somnar tidigt framför TV:n varje kväll med benen i högläge.
- Vilken bra film, den måste jag allt se, och så 2 min senare: - ZZZZZzzZZZZZzzzzZZZZ.

9. Skulle jag åka buss skulle jag blänga ilsket på folk som inte reser sig upp för mig.
- Jaså, här sitter du, ung och stark, medan jag med ömmande leder får stå.
Just snyggt, just snyggt... ja jag säger då dä.

10. Jag ber om hjälp vid handling.
-  Ja hej XX, det var Matilda här igen du. Skulle du kunna vara så rar och följa med mig till affärn och handla tror du? Serdu, mina ben orkar inte med längre så mycket längre...

Vad säger ni nu då? VA?
Sa ju att jag hade belägg för mitt uttalande.


/Professor Oprofessionell





Bullfika - ännu en aktivitet för gamlingar.





Kommentarer
Postat av: Anonym

fniss känner igen mig

2012-06-29 @ 11:58:01
Postat av: emma

haha du får mig alltid på så bra humör! :D

Svar: Vad bra! :D
OPROFESSIONELL

2012-07-01 @ 11:54:39
URL: http://wordsaboutme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback