Skräckblandad teknikförtjusning.



Igår låg jag som bekant och göttade mig
på min mors nybyggda altan och njöt av sol,
lätta brisar och trevlig utsikt.
När jag legat där en stund började jag känna en viss törst som växte sig större och större. Jobbigt.

Vad göra? 
Ropa på mamma och be henne hämta vatten? Nä, nån stolthet får man ha, trots att man är gravid.
Lura barn att hämta vatten? Nä, hon leker med mormor. Vill inte störa... Då kanske jag inte får vila mer.
Strunta i törsten som river i halsen? Nä, inte alls behagligt.
Hämta själv? Ja, så får det bil.
 
Vräker mig ur solstol med ett karakteristiskt gravidbröl.
Placerar ballongfötterna (ja, det är en historia vi ska ta upp senare) på trädäcket.
Och någonstans där, då jag är på väg att resa mig, ser jag den.

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHH!
EN OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORM!

Nära till gråt.
Fötterna har jag tryckt upp mot magen i en position jag trodde var helt jävla omöjlig att få till som gravid, men nähä.
Vad ska jag göra? Börjar värka i kroppen.
Jag kommer att dö.
Måste försöka hjälpa mig själv.
Kikar en gång till.
Först snabbt. Sedan lite längre. Tillslut stirrar jag på den. INTENSIVT.
För vad skådar mitt öga?
Visserligen en orm, men en av plast.
Puh!
 
- Jävla unge, mummlar jag medan jag tar en bild och postar på Instagram.
Bilden blev rätt bra.
Jag får flera likes.
Det känns ok igen.





HU!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

uuuuhhhhaaaaaaaaaaaa!!!! jag förstår hur du kände dig, då jag själv har en sån otrolig "skräck"/fobi för ormar. Du beskriver det så bra, kan se det framför mig och känna din skräck in i märgen. Men, måste bara få tillägga att jag har känt på en orm på
Skansen i år, helt otroligt, visste inte riktigt om det var sant själv. Det var lättare när barnen var med, var ju tvungen och vara lite cool morsa. Men jag kommer aldrig att bli lika cool som du är! =)

Svar: JA fy fan! Kroppen bara frös till is.
Oj, coolt! Hur vågade du det?
Haha, du är ju en tre gånger så cool morsa som jag!
OPROFESSIONELL

2012-07-12 @ 16:05:19
Postat av: Elin

Haha du är så jävla rolig! Älskar det sättet du skriver på.

Svar: Tack! jag gör mitt bästa ;)
OPROFESSIONELL

2012-07-12 @ 16:15:56
URL: http://gasmoln.webblogg.se
Postat av: Malin

Nej, men alltså. Vilken fin och kul blogg! Åker till favoritlostan. Nu. Bums! :)

2012-07-12 @ 17:06:39
URL: http://lennonsroom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback