Butterfly culture.



ja hej hej.

Jag vet inte vad det är som händer med mig, men så fort det vankas helgkänsla stänger jag liksom av all tekninsk apparatur här hemma. Möjlighen att mobilen får hänga med hit och dit, men datorn... Nä, skyr den som pesten, typ. Om det inte är för en och en annan spotifylista som passar bra när man sitter på balkongen me ett glas vin lättdryck fläder, en filt, några ljus och ett porlande regn.

Nåväl, det jag vill säga är att jag liksom vill, men inte KAN uppdatera bloggen helgtid. Min hjärna stänger av och protesterar. Vaggar in mig i en förnimmelse om att jag sitter 23 av 24 timmar vid datorn vardagsvecka. Nån typ av rast måste man ha.

Vi har också haft en så pass strålande helg att tiden bara flugit iväg.
Vi har hunnit med att fixa lite hemma, haft barnfria kvällar - två stycken, haft balkonghäng bara jag och min sambo en kväll och en annan kväll på altan på landet med god vän. Sett fotboll i dubbel bemärkelse, först lokalt sen internationellt, gjort upp semesterplaner och bara njutit i fulla drag. Förutom av väderhelvetet... Men det tycker jag vi tar och skiter i att nämna här.

Ny vecka påbörjades nyss. 
Iris har två förskoledagar kvar, idag och imorgon, sen tar vi sommarlov jag och trollet.
Tänk, ett sommarlov som tvååring. Bara ljusa mornar med sömnhår, långa dagar i solen och trötta kvällar med jordgubbar och glass. Fint det.
En annan lär ju liksom bli sittande själv i skuggan och pusta med en hink jordgubbar och en önskan om att någon skulle hämta ett glas vatten åt denne, men säkerligen utan att bli bifallen. 
Nåja, det blir nog fantastiskt ändå.


ögonblicksbilder från den helg som varit



har målat



och satt upp grejer på väggen



och slappat i soffan



och diskuterat livsfrågor på balkongen



och varit ute i naturen



och stannat uppe alldeles för länge för en söndagskväll (fast datumen ljuger går tiden rätt)

Så var det med det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback