Next year.

Sådär ja.
Jag får väl ta och skriva en sådan där årssumering det förväntas av mig.
Men jag gör det på mitt sätta och väljer ut fem ynka ord för det gamla året, 2011:

KÄRLEKSFULLT
KÄMPIGT
ROLIGT
KAOTISKT
UTVECKLANDE


Och så väljer jag fem ord jag tror kommer stämma något sånär med det här nya, 2012:

GLÄDJANDE
STRESSIGT
FÖRVÄNTANSFULLT
GALET
och åter igen... ROLIGT

Jag har inte gett några nyårslöften. Inte i år heller. Jag tror inte på sånt, och har så aldrig gjort. Jag tror det är för lätt att svepas med i tanken "nytt år nya möjligheter" och blunda för tanken att det är DU som är dina möjligheter, inte ett nytt år. Du kan göra skillnad hela året. Hela livet.
Jag, personligen, tror ett löfte blir lättare att hålla om det inte knyts till ett datum, en månad, en kollektiv inställning. Jag använder istället mitt nya år till att tänka och känna vad jag vill förändra, jag struntar i att bara göra.

Och vem vet, jag kanske ändå är en helt ny person när det här året är slut?




För förändring förnöjer. Eller?


Kommentarer
Postat av: Valter

Hej! Smart det där att skippa nyårslöften. En massa skitsnack bara! Det verkar förresten som om du har ett spännande år framför dig. Några hintar om vad de kan vara? =)

2012-01-04 @ 00:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback