Sweet dreams (are made of this).

hej igen.
Ni som känner mig vet att jag inte är så huslig. Jag är rätt kass när det kommer till köksbestyr och låter gärna mannen i mitt liv stå framför spisen var och varannan dag. Sån är jag, det är inget jag skäms över.

Men jag är också den personen som i tider av nedstämdhet gillar att tröstäta lite. Helst god mat. Men i riktig kris, även sötsaker. Och vad gör man när man är ensam hemma, inte har något godis att tillgå och är för nedstämd för att orka gå ut... ...jaja eller är för lat?

Jo. 
Man gör VÄRLDENS ENKLASTE OCH GODASTE GLASSRÖRA! Och till den behöver man (LCHF:are titta bort och lalla med händerna för öronen!):


Glass, hallon, mjölk och socker x2.

Sedan tar man fram en sådan här maskin.
Mixer kallas det på fackspråk, säger jag och briljerar lite med coola termer. 



Och så är det inte svårare än så att man lägger i allt man tagit fram ur frys och kyl. Inget måttbestämt. Kör på känsla. Och ovanpå det häller man ett högt berg med socker om man är lagd åt det hållet. Jag tog själv så pass mycket så självaste Leila Lindholm hade blivit mäkta stolt. (Jag är av den uppfattningen att folk som unnar sig ett berg med socker då och då är lite roligare människor än de som inte gör det).

Sedan tycker du på ON. Låter den mycket när den blandar kan du hålla för öronen. Det gjorde jag.
Och så, efter någon minut är du altså klar.
Du har gjort glass! Förstår du vad prestigefullt att kunna säga, "Äh jag slängde ihop lite hemmagjord glass igår".



Resultatet bör blir något liknande.
Det kanske inte ser mycket ut för världen, men det smakar faktiskt jävligt gott.
Sen är ju inte jag den som är den. Är du mer en choklad/banan-människa, så byter du ju till det.
Självklart gör du det.



Och efter att ha ätit en skål med det här är jag nu såhär överglad.
Trots att jag fått ett IG. Kan ni tänka er? Vilken supermedicin. Inte ett spår av ledsenhet kvar.
Allt tack vare min glass. Eller min underbara personlighet?

Hjälper det mot pojkvänner som varit otrogna och katter som har sprungit bort också?
Jag vet inte. Ni får testa själva.

/hög på socker

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha gott! :) din blogg är så fin

2012-02-09 @ 18:53:56
Postat av: Monia - med bulle i ugnen ♥

såg jäkligt gott ut måste jag säga :)

2012-02-09 @ 19:02:00
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Lalla

Vad fin du är! Jättefin :D

2012-02-09 @ 23:13:03
URL: http://lallalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback