February air.





tjena & god morgon!
Alltså, ååå vad det är vårigt ute.
Jag har liksom suttit inne det senaste så mycket så det känns som om jag växt fast med fingrarna i tangentbordet. Så jag tog mig ut på balkogen efter förskolelämning för att få lite vår på mig. Men jag insåg, när jag såg bilderna, att jag verkligen gjort mitt yttersta för att skydda mig mot naturens påverkan. Mössa, halsduk, solbrillor, filt och raggsockor + varm dryck (kaffe med mjölk). Herregud, värsta skyddsmunderingen. Lite katastroffilm över det hela.


Och här har ni min läsning. Ämne: Psykologi.
Alltså, känns det inte lite försöks-creddigt att sitta i solen och läsa en psykologibok?
Lite som om jag försöker mig på att "vara någon". Någon cool, avspänd, skitinne psykologistudent
som verkligen har fattat grejen med avslappnat positivt tänkande.
- Nämen... här sitter jag i solen och läser en svår bok om människans tankar.
Äh, det hör till vanligheterna i mitt hippa liv. 

Jag borde nästan sätta på klassisk musik också. Och hälla upp nytt kaffe utan mjölk. Och kanske koka mig ett löskokt ägg. Och bre hårda surdegsknäckemackor med osötad fikonmarmelad. Och skaffa vanliga glasögon med tjocka bågar. Och klä mig i svart, men ändå vara glad som person. Och säga "hur tänker du nu, dela med dig till oss andra" medan jag distinkt tittar folk i ögonen utan att blinka. Och alltid ha ett paket näsdukar i fickan jag lägger upp på bordet. 

Hum... Nä. Kanske inte.
Då tror jag mina vänner slutar komma på besök.




Kommentarer
Postat av: Sophie

Snygga brillor, vart kan man skaffa sånna? :)

2012-02-29 @ 13:01:38
Postat av: Carro

Snygga, fina du! Våren är förrädisk, så du gör rätt i att ha din skyddsmundering! <3 kram

2012-02-29 @ 13:09:55
Postat av: oprofessionell

Sophie: Tyvärr vet jag inte. En vän till mig glömde dem här för typ 2,5 år sedan, och redan då var de rätt gamla. Står inget i dem heller.



Carro: Tack! Haha, ja annars brukar jag vara den första i vårjacka och tillika den första lamslagen av förkylning.

2012-02-29 @ 14:15:04
URL: http://forossoprofessionella.blogg.se/
Postat av: Lillan

Vilken super fin blogg du har! Jag gillar den jättemycket! :D

2012-02-29 @ 14:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback