About you now.



Tjenare tjenare!
Efter att ha toppat min besöksstatestik varje dag i en vecka och fått ett skönt gäng
härliga följare på bloglovin' (hej, hoppas ni ska trivas) tänkte jag skriva lite
fakta om den där flummiga men ack så sköna morsan som driver den här bloggen.
Så ni alla får en chans att lära känna mig, lite som om vi va 13 år och bästisar.

Skulle bli superglad om ni, mina fantastiska läsare,
kunde slänga in lite beskrivningar av sig själva också.
Jag gillar tvåvägskommunikation jag.

Men då tar väl jag och börjar här, så kan ni fylla på mer er sedan:

Jag är sjukt morgontrött och vill typ dö varje gång klockan (läs Iris) låter innan 8.
Jag kan absolut tänka mig att köpa ett par nya pattar när jag ammat klart mina barn.
Jag är sämst på att komma ihåg saker, alltså inte glömsk, utan typ altzeimersskadad.
Jag har superstora örsnibbar som ibland viker sig så det gör ont när jag ligger ner.
Jag utbildar mig flummigt, och har ingen aning om vad jag vill bli när jag växt upp.
Jag vill egentligen bara ha två barn, men kommer säkert att skaffa en typ 4-5.
Jag är femenist, genusförespråkare och älskar att debatera saker livligt.
Jag älskar mjölk och dricker minst en liter om dagen, ibland lite mer.
Jag älskar att bestämma och får en kick av att få min vilja igenom.
Jag är blyg, men ändå utåtriktad och social, nästan påtvingat.
Jag blir skitarg och superotrevlig när jag är hungrig.
Jag är lite tjockare naken än med kläderna på.
Jag dricker minst sex koppar kaffe om dagen.
Jag älskar att gå i skolan och lära mig nytt.
Jag är väldigt klen, har typ inga muskler.
Jag är jättesugen på att gifta mig.
Jag hatar lök och jag hatar ris.
Jag har bara en tatuering.
Jag är väldigt osvartsjuk.
Jag svär otroligt mycket.
Jag gråter ofta till film.
Jag är rädd för djur.
Jag är jättelat.
Men bra!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad trevligt! Här kommer lite facts om mig:



1. Jag svär också otroligt mycket, så mycket att min familj påpekar det varje gång de träffar mig.

2. Jag älskar djur och skulle ha ett helt zoo hemma om jag bara haft plats, tid och råd.

3. Jag är ett festivalfreak och åker på minst 1 festival varje sommar. I år kommer jag ha besökt Sweden Rock 7 år i rad.

4. Jag är tokig i smink, sminkbloggar och smink-gurus på YouTube.

5. Jag har ett väldigt hetsigt humör och kan bli skitförbannad på 5 sekunder.

6. Jag hatar myndigheter, politik och byråkrati.

7. Jag har alltid en massa visioner och idéer om hur nyttig och duktig jag ska bli, men har förmodligen världens sämsta självdisciplin.

8. Jag älskar att läsa böcker, men kan inte läsa mer än 5-10 sidor i taget innan jag börjar gäspa och måste pausa - oavsett hur spännande boken är.

9. Jag älskar mat, matlagning, receptböcker och matlagningsprogram. Min sambo får ständigt leka försökskanin när jag vispat ihop något nytt.

10. Jag är tokig i te. Kan dricka hur många koppar som helst per dag, men kissar fruktansvärt mycket därefter.

11. Jag verkar vara kroniskt snorig sen i oktober, måste snyta mig 3-4 gånger per dag för att ens kunna andas. Speciellt på morgonen, för då har det samlats snor av bibliska proportioner i näsan under natten.

12. Jag bor på 22 kvm med en karlslok och 2 ökenråttor sen över 1 år tillbaka och drömmer varje dag om att vi ska hitta var sitt välbetalt jobb så att vi kan flytta och för första gången någonsin bo normalt ihop (bara en 2:a skulle göra stor skillnad).

13. Jag beskrivs som udda, rolig och knäpp av vännerna i min omgivning.

2012-02-29 @ 22:20:50
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Anouk- en(s)a(m)stående mamma!

Åh vad fiiint texten snördes ihop som en flaskhals:D

2012-03-01 @ 09:43:47
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Tingelingua

Inte bara morgontrött, trött dygnet runt. Efter att sonen som bebis inte lät mig sova mer än två timmar i sträck någon enda gång på 18 månader, har mitt förhållande till sömn... inte funkat särskilt bra.

Jag kan inte bara tänka mig ett par nya tuttar, utan har faktiskt LOVAT mig ett par nya tuttar bär jag ammat klart. Eller ja, nya och nya. Ett par mindre. 75J behöver inte direkt fyllas på som jag ser det.

Jag har också utbildat mig flummigt. 4-årig teknisk på gymnasiet, följt av pedagogik, idé- och lärdomshistoria, matte, fysik, engelska, ryska, franska och till slut en översättarutbildning. Men jag jobbar som ekonom. Utbildning ska man skaffa för att det är intressant. Jag vet inte vad jag vill bli när jag växer upp heller, trots att jag snart är 40.

Jag är gift, har tre barn, en introvert personlighet (INTJ) och funderar på en tatuering.

Jag har ett näst intill otäckt välutvecklat minne för vad folk sagt. Lite åt autismhållet nästan.

Typ så.

2012-03-01 @ 18:49:32
URL: http://strangpalyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback