Här kommer ett tråkigt inlägg om småbarnsvardag så ni coola ickeföräldrar behöver inte läsa om ni inte vill. Eller känner er tvungna.


Pjuh!
 
Precis hemmkommen från en eftermiddag i "city" hehehehehe. Coolt att säga city osv. På stan' som vi säger i byggden, eller pö stAn' som Jocke skulle sagt, eller på byn som nån helt felorienterad norrlänning hade utryckt sig. Nåväl. Vi har varit och handlat är kärnan i den här utsvävningen.

Att gå på stan med två kids är ju en utmaning i sig. Att gå på stan med två kids och ovanpå det lite julstress och ganska mycket folk och trånga butiksgångar och syskonvagn och urplockade sortiment och snö och inneslask och grus och en tvååring med spring i benen och en 3månaders som är varm och skriker och... ja, det var väl det.

Kul var det inte. Men givande då vi köpte allt vi skulle, förutom en mössa till Iris. Vill ha en sån med öronlappar och knäppe under hakan. Problemet är att tillverkarna till sådanna mössor har så jävla tråkig fantasi. HIttade fyra olika, alla blå eller rosa. En svart också, men den var görful. Varför finns det ingen som tycker att grön är en bra färg på sådanna mössor? Eller röd? Eller gul? Eller orange? Jag bara undrar....
 
/irriterad



Ps. Ska besöka POP imorgon. Men då vill jag njuta själv och hoppas på bättre mössor där. ANNARS!!!!!
..............blir jag sur.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jorden går väl under om din dotter inte har "rätt" färg på mössan.

Svar: Vem vågar chansa i sånna här världs-gå-under-tider? Om vi alla bara har 8 dagar kvar vill jag ju självklart att hon går under med stil! .........
Nä, skämt å sido kära Anonym. Vet intre om du har barn själv, men JAG finner iallafall ett visst nöje i att köpa kläder till mina ungar. Blå eller rosa mössa tilltalade mig inte, och jag fann det skumt att ALLA affärer endast erbjöd dessa två valmöjligheter. Hade man inte hafte en bra chans att maxa profit om man tog in lite andra färger, än just bara de mest stereotypa? Jag bara undrar?
OPROFESSIONELL

2012-12-12 @ 20:31:55
Postat av: Elin

På todster finns det ju (om det är såna här du menar)! Jag ville ha den orangea men jag tror de är lite stora för Freja än? Kan inte riktigt det där med storlekar på mössor... :)

http://todster.se/ketch-1.html

2012-12-13 @ 16:30:16
URL: http://elikar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback