v41+0 - alltså fucking vecka fyrtiotvå.






jahej.

Nu idag tar jag steget in i fyrtioandra veckan. Jag kan inte ens tro att det är sant när jag skriver det. Jag som var rädd att mina barn skulle få samma födelsedag liksom. Hahahaha! 18:e augusti, det är ju 11 dagar sedan. Nära ögat där! Jasåatte...

Men nu jag har bestämt mig.
 
Idag är sista dagen jag skriver om min graviditet. Resterande (?) dagar av den kommer inte behandlas annat än förlossning och en ev. igångssättning den 4:e september. Men fram tills dess - gravidfritt i bloggen! Skönt va? Känner också att det tar en himla massa energi från båder er och mig när jag bara skriver om att inget händer. Blir sjukt ospännande att läsa, det förstår jag.

Men då kör vi en lite samanfattning av hur läget ser ut såhär långt tycker jag, så får vi helt enkelt se när lilla nya (som jag nu döpt om till lilla sega) behagar att entra världen. Är ni med på det? Jo, men så bra då.

Sista besöket hos MVC avklarades igår och siffrorna såg ut som följer:

SF: 37 cm, alltså samma som förra gången
Lilla Segas hjärtslag: 140 slag/min
Lilla sega är rörlig och vild i magen, vilket BM tror är en del av förklaringen till varför det inte sätter igång.
Hinnsvepning nr 2 - resultatlös so far.
Fortfarande 1-2 cm öppen med mogen tapp, alltså har mina sömnlösa nätter och förvärkar från helvetet inte gjort någon som helst inverkan på min bakåtsträvande livmoder. Kul.
(Här fällde jag några bittra tårar och den lite tafatta barnmorskan jag har var suuupernära att klappa mig på axeln med sin använda gynhandske innan hon kom på sig, och drog tillbaka handen som om hon hade bränt sig. Lite roligt och jag slutade gråta). 

Annat arbete för att få igång det hela redovisas enligt nedanstående lista:
 
Färdknäpp (alltså samlag för er som inte talar födabarnska) : CHECK CHECK DUBBELCHECK
Slempropp (ursäkta): Check
Storstädat: Check
Tvättat galna mängder tvätt: Check
Låååånga promenader: Check
Sprungit i trappor: Check
Burit 12-kilos unge upp och ner för 6 trappor varje morgon/em: Check
Brutit ihop: Check
Kommit igen: Check
Använt alla kläder i BB-väskan: Check
Ätit upp all förlossningsproviant: Check
Skickat iväg Jocke på bortamatch med fotbollen/på 2h 45 minuters biobesök/på mobilen onåbart kvällsjobb: Check

Och sådeles har inget hjälpt...
Men nu lämnar vi det bakom oss och kör på mot framtids segrar.
Så då har jag bara en fråga till er: ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR NI MEEEED MIG!?


(säg ja, annars bryter jag ihop igen)



Kommentarer
Postat av: J

JA! Fan vad hopplöst det är i v.42. Du får säkert en sjukt smart unge i alla fall. Einstein låg nämligen, tydligen, jättelänge i magen. Att jag föddes tio dagar före BF kan vi ju hålla inne med i sammanhanget. Men jag slår åtminstone inte kvinnor. Även om jag varit väldigt nära i relation till somliga barnmorskor och läkare.

2012-08-29 @ 16:28:46
Postat av: POOS

JA-A! :)

2012-08-29 @ 16:34:03
URL: http://www.POOS.blogg.se
Postat av: Molly Mus

v42! Det betyder ju att det är JÄÄÄÄÄÄTTENÄRA bebisdags ju! HEJAHEJAHEJA!!!!

2012-08-29 @ 16:41:49
Postat av: Stina

Hihihi! BM med gynhandsken - kan vara det roligaste jag läst på läääänge! :D

2012-08-29 @ 16:48:30
Postat av: Malin

Det verkade hopplöst när vårt troll skulle komma. Eller icke-komma som det kändes då. 42+3 gav jag upp hoppet om att barnet skulle komma ut och åkte iväg för en shoppingtur. Ett steg in flottaste inredningsbutiken (1,5h hemifrån) så gick vattnet à la värsta Hollywoodfilmen. Tackar gudarna att jag inte satt i den där soffan à la en årslön... :)

För en övergångare är det faktiskt ganska kul att läsa om din tristess. Blir liksom lite sentimental på ett mysko kina

2012-08-29 @ 17:35:34
URL: http://lennonsroom.wordpress.com
Postat av: Malin

Och där var lilla klåfingret framme och knappade... ;)

2012-08-29 @ 17:37:00
URL: http://lennonsroom.wordpress.com
Postat av: Madde

Jag är med!!!!

Har du tvättat fönster;)!?

2012-08-29 @ 19:44:16
Postat av: Pyttianna

Du har ju glömt att hota med skottlossning! Det måste bara vara därför det inte startat ännu!! Näää, inget roligt jag vet! Jag lider med dig och hoppas verkligen på framgång med barnafödandet snart! <3

Den är köpt på Lindex, jag köpte ett rykande färskt exemplar som hon som jobbade hade packat upp tio minuter tdigare. :) Jag vill med ha en, fast i min storlek men det finns inte :(

Kram och KOM UT NU LILLA SEGA!

2012-08-29 @ 20:41:10
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Elin

Jag har även hört att man ska ha på sig sina finaste trosor ;) Lycka till o HEJA!

2012-08-29 @ 20:43:14
Postat av: Alabama

Givetvis! Precis som du var med mig när jag var ganska prick där du är nu!! Och vet du, min bebis kom ju tillslut!!

2012-08-29 @ 21:00:02
URL: http://www.alabamasthlm.se/
Postat av: Jossan-mamma till Malvabus och Signeliten

Åh!!! Vad jag känner med dig!!!! Usch och fy, första kom i v 35+1 och andra kom i v41+2. Satan i gatan vad segt dom sista tre veckorna var!!! Så vet precis vad du genomlider nu:-/ men du, testa ananas:-) mycket!

2012-08-29 @ 21:04:27
URL: http://josefinkans.bloggse
Postat av: Tilde

Självklart!;D

2012-08-29 @ 21:30:26
Postat av: Tilde

Självklart!;D

2012-08-29 @ 21:30:26
Postat av: SaraH

Yes oh yeah!

2012-08-29 @ 21:55:59
URL: http://xn--nolltvfyratre-ufb.se
Postat av: Fröken Bella

Ja för fan! Du är så tapper!

2012-08-29 @ 23:11:19
URL: http://frokenbella.se
Postat av: lisa

jaaaaaa! tänk, senast tisdag (herregud, det är bara en endaste ynka helg bort) har du en alldeles varm o gosig bebis i din famn. och det är faktiskt SNART på riktigt. kram

2012-08-30 @ 10:25:04
URL: http://lillymaria.blogg.se
Postat av: Diana (Fd Anouk)

ååååh hahaha du e så jävla go. Hejar på dig. Jag höll ju på att AVIDA och jag gick bara över 7 dgr. Fyfan. Mindstrength!

2012-08-31 @ 14:24:11
URL: http://levelup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback