Hinnsvept & redo att föda.


Nyss hemkommen från MVC med ganska gott hopp om en stundande förlossning. Barnmorskan utförde, vad hon kallade det "en troligt lyckad hinnsvepning", då jag hade en mogen tapp och faktiskt redan var öppen 2 cm. Alltid något för alla satans förvärkar liksom.
Så nu håller vi tummarna att molvärken jag just nu känner stegrar till riktiga värkar inom kort. Så. Hörde ni min order? HÅLL ERA TUMMAR!

Andra intressanta siffror för de nyfikna kan vara att jag såhär på BF-dagen hade ett något förhöjt blodtryck, men har glömt siffrorna för det. Hade ett SF-mått på 37 cm, ungens hjärta slog på i 141 slag i minuten och jag vägde 65 kilo, alltså 11 kilo plus. Så bra, bra, bra och helt ok alltså.

Nått lite sämre var dock att lilla nya studsat upp sig ifrån näst intill fixerade läge och nu intagit en lite mer busigt rörlig position igen, i sig inte farligt, men det innebär vid ev. vattenavgång strängt sängliggande innan kontroll på förlossningen är gjord så navelsträngen inte kommer i kläm mellan bebis och fitty. Och det känns ju lite drygt då jag undrar hur schöen jag ska ta mig ner för 7 trappor utan att stå/gå/sitta. Ska Jocke bära ner mig i sina starka armar likt en skäggig Batman-kopia eller blir jag tvungen, eller ska jag säga TILLÅTEN att återinföra barndomens härligaste transportsätt- "halka ner för trappor på madrass"?

Det återstår att se.




Kommentarer
Postat av: filli

HEJA HEJA HEJA DIG! Å snygg du var också :))

2012-08-21 @ 21:03:53
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

åhåå!

2012-08-21 @ 21:55:12
URL: http://shesasaint.blogg.se
Postat av: Knaada

Jag håller! Och jag tror...

Lycka till!

Svar: tack <3
OPROFESSIONELL

2012-08-22 @ 00:41:08
URL: http://knaada.com
Postat av: Susanna

Jag måste få fråga dig..... hur kan du va så snygg när du vilkan dag som helst ska ha barn??? Kommer ihåg att när jag var i sista veckan med båda mina pojkar såg jag ut som en påse nötter i mjukiskläder och jätte fett hår!! Tjock som en boll var jag ju också!! Du är ju jättesnygg och fräsch liksom :)

Svar: Skönhet ligger väl i betraktarens ögon, du var säkert himla fin som höggravid. Om det nu är viktigt att vara :) Sen ljuger bilder rätt bra, och mjukisbyxor, vem skulle överleva utan dem?
OPROFESSIONELL

2012-08-22 @ 08:08:33
Postat av: Diana (Fd Anouk)

Oförskämt snygg för att strax ploppa! Hejar på dig när det blir av!:D

2012-08-22 @ 15:34:25
URL: http://levelup.blogg.se
Postat av: Anonym

jag vill bara säga att jag älskar din blogg! Läser varje dag och mår så bra samtidigt :)

2012-08-22 @ 17:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback