En lång natt.

02.15
Bebis: börjar skruva på sig.
Jag: vaknar.
Bebis: börjar sträcka ut benen, vilket innebär att mina revben blir något klämda.
Jag: gruffar. Puttar bort benen.
Bebis: gör om.
Jag: gör om.
Bebis: gör om.
Jag: suckar. Vänder mig om. Hamnar oskönt. Vänder tillbaka.
Bebis: stilla.
 
02.30.
Bebis: Skruvar på sig. Knölar up benen i revbenen. Utför någon typ av supersnabb fotparad. Tramptramptramptraptramptramptramp.
Revben: ömmar galet.
Jag: sätter mig upp. Ilsken. Trycker på bebisens fötter. Vill säga sluta, men känner mig galen av att prata högt för mig själv mitt i natten.
Bebis: stilla.
Jag: Skunker tillbaka mot kudden. Slumrar.
Bebis TRAMPTRAMPTRAMPTRAMPTRAMPTRAMP!
Jag: klarvaken. Vänder mig om. Inte skönt. Skit samma.
Bebis: TRAMPTRAMPTRAMPTRAMPTRAMP *puta med rumpan extremt* TRAMPTRAMP!
Jag: stönar.Blundar. Försöker somna om. Lyckas.
 
03.10
Iris: gnäääääääääääääääääll. Uuuhuuuu. Gnääääääääll.
Jag: vaknar. Lyssnar. Sonar ut. Ingen fara.
Bebis: TRAMPTRAMPTRAMPTRAMPTRAMP:
Jag: sätter mig upp. Trycker. Väntar. Trycker igen.
Bebis: TRAMPTRAMPTRAMP *putar med rumpan*, *viftar med armarna*.
Jag: ställer mig upp.
Bebis: lugn.
Jag: lägger mig ner.
Bebis: skruvar sig. TRAMPTRAMPTRAMP.
Jag "vad i helvete....". Ställer mig upp.
Bebis: lugn.
Jag: går och kissar. Går en sväng i lägenheten.
Bebis: lugn.
Jag: kryper ner. Somnar.
 
04.05:
Iris: UUUUUUUUUUUUUUÄÄÄÄÄÄH! Gnyr. Gnäller. Gråter. UUUUUUUÄÄÄÄÄH!
Jag: går in. 
Iris: sover. Måste drömt.
Jag: kryper ner.
Iris: UUUUUUUUUUUÄÄÄÄH!
Jag: ligger kvar.
Iris: tystnar.
Bebis: goes bananas! TRAMPTRAMPTRAMP *kastar sig fram och tillbaka* TRAMPTRAMPTRAMP. *trycker ner i bäckenet som om hen vill stånga sig ut* TRAMPTRAMPTRAMP!
Jag: fasar för att magen ska spricka och bäckenet hoppa ur led.
Bebis: fortsätter.
Jag: Blir rädd för att hen ska vända på sig. Ringer förlossningen.
Förlossningen: "ingen fara. Ganska vanligt. Somna om du om du kan."
Jag: irriterad. Somna? med de här två dårarna till barn?
Jag: somnar.
 
04.35
Jocke: armbågar mig oavsiktligt i ansiktet.
Jag: klarvaken!
Jag: slumrar.
Bebis: Vaknar. Trampar. Vrider sig.
Jag: dör en smula.
Bebis: håller igång 20 minuter.
Jag: klarvaken.
Bebis: stilla.
Jag: irriterad och trött. Kan inte sova.
 
05.15
Bebis: skruvar sig.
Jag: vrålar : AMENVAFAAAAN! Ger upp - går upp.
Besegrad.



Kommentarer
Postat av: Nina

Fy! Det där är ett av själen till att jag aldrig vill ha några egna barn. Jag måste få mina timmar om man säger så... ;)

2012-08-23 @ 08:20:39
Postat av: Erika

Inte långt kvar nu! Bara hålla ut och tänka så bra det bara går. Så hoppas vi att, framförallt för din skull, att lilla bebis känner ett behag av att snart titta fram

2012-08-23 @ 13:17:18
Postat av: Mami

Hmm, förstår du i vilken skuld du står i??? :)

2012-08-23 @ 13:40:06
Postat av: Kajsa ♡

Underbar natt :P

2012-08-23 @ 14:29:20
URL: http://doucare.blogg.se
Postat av: Pyttianna

Usch usch usch... Hoppas innerligt på förlossning snarast!!! Kämpa på!!! <3

Kram

2012-08-23 @ 21:39:34
URL: http://www.pyttianna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback