Beräknad förlossning.



Titta på tickern i vänsterspalt! TITTA PÅ DEN!
Ja, men den där lite halvcreepy med en fosterbebis som snurrar runt i en bubbla?
Ser ni den?
Ni kanske får scrolla ner lite...
Sådär ja.
Ser ni vad det står under bebisen?
"0 days to go"
Noll.

Idag är alltså officiellt BF-datum.
Idag ska hen komma, lilla nya.
Men av hen ser jag inte ett spår, trots alla förvärkar samandragnigar, sömnlösa nätter och en mage konstant spänd och ömmande.
Inte en gnutta utkommen bebis.
Vilket såklart är aptråkigt.
Jag hade ju sett för mitt inre (lite naiva må jag erkänna) öga att vid det här laget skulle jag både hunnit dö smärtdöden på förlossningen och sniffat nyfödd i nacken - men nähä. Inte då.
Får se om jag är lika gravid imorgon, då jag går in i den fruktade ÖVERTIDEN. Vilken jag aldrig upplevt då Iris behagade att besöka världen några dagar tidigare än utsatt.

Jag vet inte, men jag får väl försöka se det som en upplevelse som berikar livet det också, om nu så blir fallet.
Har faktiskt ett inbokat besök hos barnmorskan idag. Ska se om jag kanske kan tigga till mig en skön liten hinnsvepning. Snabba på det hela lite.

Kanske.



Magen v 40
Ja jag vet. Ni har sett den förut, men give me a break.
Orkar inte alls ta nya bilder på min mage stup i kvarten, det orkade man bara med nr ett.
Och så stor skillnad är det inte, jag är bara lite mer vätskesvullen nu
och det antar jag att ni faktiskt inte känner att ni promt måste se.



Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Åhh så spännande :)

Svar: Mm. Nu brinner det i knutarna!
OPROFESSIONELL

Postat av: La Candida

Hen kommer på lördag! Barn känner på sig när det vankas helg ;)

Svar: Haha tror du det? Dert vore ju också perfekt med föräldrapenningen, då får ju karln vara hemma lite längre med oss ;)
OPROFESSIONELL

2012-08-21 @ 10:49:31
URL: http://vimorina.blogg.se
Postat av: Knaada

Klen tröst kanske, men magen är väldigt fin :)

Svar: Haha, men jag tror bebisen däri är 1000 gånger finare! :D
OPROFESSIONELL

2012-08-22 @ 00:38:37
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback