Bebisbestyr.


Vänner!

Ingen bebis än... (hohoho kan se er sitta med långa näsor efter rubriken och ba: nähepp...) men att det är nära nu, det känns kan jag lova er. De senaste tre nätterna har jag antingen vaknat av, eller försökt somna ifrån, molvärk, kraftiga samandragningar och annat förlossningsrelaterattjofs.

Nu har jag haft förvärkar/samandragningar ordentligt en hel dag och kroppen känns mör som efter ett hårt träningspass. Liksom öm och supertrött.
Dessutom har magen droppat ner ordentligt och ungen där inne bökar sig nedåt med en kraft att jag snart tror hen lyckas få sin mamma att skita på sig. Men men. Vi håller ställningarna, så gått det går, ändå.

Så jag pringer i trappor, städar, tvättar och hänger upp den, flyttar möbler, packar BB-väskor, tar långpromenader, färdknäpper och äter annanas. Funderar också på att köpa det där hypade hallonbladsteét alla slutspurtsgravida dricker litervis av.

Fler förhoppningsvis igångsättande metoder efterlyses! Vad fick igång din förlossning?
Eller, om du så vill, berätta bara hur den startade. Jag behöver peppning nu.

(Och ni som vill vifta med fingret och säga att det INTE FINNS något sätt att skynda på det, ni kan hålla tyst! Det är typ lika oartigt att säga en sådan sak till ett sprickfärdigt preggo, som att viska till ett treårigt barn på julafton att tomten inte finns).




Kommentarer
Postat av: Alabama

För mig var det en kväll fylld av massage (både barnvänlig och av den mer vuxenartade sorten), bad och avslappning följt av en hinnsvepning dagen efter som satte igång det hela :)

G U D vad spännande att det snart är dags!!!

2012-08-06 @ 19:51:10
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Alabama

För mig var det en kväll fylld av massage (både barnvänlig och av den mer vuxenartade sorten), bad och avslappning följt av en hinnsvepning dagen efter som satte igång det hela :)

G U D vad spännande att det snart är dags!!!

2012-08-06 @ 19:51:59
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Malin

Fortsätt med färdknäppandet. Det är nämligen det enda som bevisligen kan sätta igång förlossningen. Sperma innehåller ett liknande enzym/ämne/hormon/younameit som det som benen skickar ut när det är dags! Ganska trevlig sysselsättning dessutom... :)

2012-08-06 @ 19:59:16
URL: http://lennonsroom.wordpress.com
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

JO! Det finns massor att skynda på! För jag vill träffa den där inne nu!

2012-08-06 @ 21:08:51
URL: http://shesasaint.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag städade som en galning för att det skulle vara fint inför att bebisen kom, då blev det bebis här :)

2012-08-07 @ 10:15:44
URL: http://bokstavsmama.blogspot.se
Postat av: Augustifamiljen

Hoppas att det dragit igång redan för ja, du känner ju till min historia och vad som inte funkade! Spännande nu alltså :)

2012-08-07 @ 12:31:54
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Postat av: Mikaela

Hört att det krävs 5 satser för att komma upp i rätt mängd prostaglandiner (hormon) som behövs för att sätta igång det hela, men annars så! ;D
Bara att samla på sig lite och sila fram hormonet, haha.
Hallonbladsté kan ju bidra till att man blöder mindre och att livmodern får lättare att dra ihop sig efteråt, osv, om det skulle göra att förlossningen sätter igång tidigare är det ett plus i kanten :)
Jag hoppas det gör nån skillnad iaf! Druckit det i över en månad.

Att överanstränga sig (alltså göra mer än man är van vid, t.ex. springa en massa i trappor) kan vara farligt, moderkakan kan lossna :OOO

2012-08-09 @ 21:55:05
URL: http://pickadoll.org
Postat av: Mikaela

Hört att det krävs 5 satser för att komma upp i rätt mängd prostaglandiner (hormon) som behövs för att sätta igång det hela, men annars så! ;D
Bara att samla på sig lite och sila fram hormonet, haha.
Hallonbladsté kan ju bidra till att man blöder mindre och att livmodern får lättare att dra ihop sig efteråt, osv, om det skulle göra att förlossningen sätter igång tidigare är det ett plus i kanten :)
Jag hoppas det gör nån skillnad iaf! Druckit det i över en månad.

Att överanstränga sig (alltså göra mer än man är van vid, t.ex. springa en massa i trappor) kan vara farligt, moderkakan kan lossna :OOO

2012-08-10 @ 21:29:24
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback