Att se något gott i allt.


Hej.

BF+6 idag och... NÄ! Sluta inte läsa, det blir bättre! Inget gnäll - what so ever. Eller ja, eftersom det nu kan anses som en mänsklig rättighet för mig att gnälla lite, kan jag ju givetvis inte garantera total gnällfrihet, men jag ska göra mitt absolut bästa för att låta bli. Okej?

Idag hade jag nämligen tänkt att skriva en lista på vad som faktiskt kan anses som POSITIVT med att gå över tiden. Ja, ni hörde rätt. Lite bra grejer finns det dock. Jag säger inte att det väger upp bebisbristen, jag säger bara att ALLT inte är nattsvart.
Än.

Men till det bra:

- Man får enligt svensk lag ha sitt äldre barn ordinarie tid på fsk, från det att bebisen är beräknad. Det betyder alltså att jag kan vara hemma själv på dagen och ägna mig åt min favoritsyssla just nu. SOOOOOVA, och lyssna podcaster.
- Många närstående erbjuder sig att komma hit och hjälpa till. Exempelvis med städning, disk och storhandling. Även om jag ännu inte utnyttjat det särskilt känner man sig lite skönt mäktig i att kunna ringa hit mamma på ett damsugningspass.
- Det är lätt att få lathjälp av sin livskamrat. Man lägger en hand på magen, grimaserar lite lätt och säger: "ojojoj vad det känns jobbigt/ömt/ont skulle du kunna... (och här placerar du in din önskan tex hämta vatten) och personen i fråga lär lyda dig i 99,9% av fallen. Jag svär!

Så allt är inte pest och pina, inte jämt iallafall.
Men så kommer det en enda hjärndöd kommentar i sil med "AHMÄÄÄH! Har du inte fött ÄN????! Hur länge har du gått över, måste va typ två veckor nu ällä?? Miiiinst!"

Och mörkret faller åter.
Då får iallafall min sambo jobba sjukligt hårt på punkt nummer tre på listan. Det är ju inte mer än rättvist.



- Taaack älskling. Har vi choklad hemma? Inte det... Orkar du... åka och handla det då? Bra! HEJHEJ!



Kommentarer
Postat av: J

+ Bebisen kan ha kolik. Bäst att den ligger där inne och är tyst ett tag till ;).

2012-08-28 @ 12:29:20
Postat av: Madde

Tycker det låter helt perfekt!:) Eller ja, så perfekt det kan bli:)

2012-08-28 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback