Burden of tomorrow.

Uh.
Hjälp. Jag fick vada fram till datorn genom ett hav av böcker, leksaker, papper, pennor, diverse köksredskap, ett par nedrivna gardiner (!), snorpapper och matlådor.

Hemma hos oss är det kaos. Släng in en bomb genom dörren och det skulle inte märkas. Kanske skulle det till och med bli lite bättre. Allt skräp skulle finfördelas. Bra, lätt att sopa upp.

Inte för att jag någonsin varit något städfreak. Långt ifrån. Men jag har råkat föda en vandrande olycka. En springande städmarodör. Hon drar fram som en tornado genom rum, lådor och skåp. "ALLT SKA UT" måste hennes livs mening vara. "ALLT SKA VARA PÅ GOLVET"! Så nu ligger min nyköpta tidning insmord i lax och sås under bordet. Min för 2 timmar sedan rena tröja är nedsprutad med rumpsalva. Det är blå tandkräm på de vita väggarna. Min fot värker efter att ha trampat på en pusselbit med knopp som lurade i mattan.

Så jag ska städa.
Ska bara kolla bloggen först. Och se lite på TV.

...kanske sova en stund.






Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

känner igen det där, äkta alfonstänk! ska bara...

2011-12-12 @ 22:22:16
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Pyttianna

Hihi.. det där låter en aning bekant! ;)



Kram

2011-12-12 @ 22:25:40
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Anonym

Hahaha! Jag längtar efter att bli mamma men jag vet inte hur min ordningssamma sida kommer klara av det. jag vill alltid ha det snyggt omkring mig. Men men det går väl ändå :)

2011-12-13 @ 10:40:28
Postat av: Rebecca - fotoblogg

Hej! Gillar din blogg! Följa varandra bloglovin? :)

2011-12-14 @ 16:27:02
URL: http://rebeccawahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback