En kortare fredagsrapportering.


Nått jag trodde att alla barn gillade var snö. Men inte mitt stora. Nä, typ det värsta hon vet! Hon hatar att åka pulka också, ja nerför iallafall. Till förskolan får jag minsann svettas och dra henne framåt på grusad trottoar men så fort hennes föräldrar vill ha lite skoj och åka nerför ser hon ytterst skeptisk ut, åker ner helt likgiltig och väl nere säger hon: "FÄRDIG" och gör en ansats att gå hem. Nä nu ljög jag. Inte gå inte, för det kan hon tydligen inte göra i snön. Nä, hon lyfter istället armarna mot en, skrynklar ihop sitt lilla ansikte och gnyr: Bääääääääär meeeeeej maaaammaaaaaaa! Suck. Vintern känns plötsligt ännu längre än vanligt.

Men ute var vi en sväng idag iallafall och gjorde saker Iris gillar. Sommarsaker. Som att kasta sten i bäcken eller åka rutschkana. Och när jag nu tittar på mitt lilla barn, så uppenbart störd av vintern, vill jag sätta mig ner framför henne och lägga mina händer på hennes axlar, se henne djupt i ögonen och säga med intryck: "Iris, lämna detta land för värmen så fort du fyller 18. Vintern kommer förgöra dig annars"

För någon som inte gillar vintern ens som barn kan ju inte vara mer felplacerad än i just Sverige.


Kommentarer
Postat av: J

Så var jag som barn. Åh. Någon borde sagt till mig! :D

Vad fint att inbjudningstexten fungerade för övrigt! Anade att den mindre formella skulle slå an en sträng ;). Vi körde den formella av ngn oklar troligtvis juridikskadad anledning. Härlig lada ni hittat! Vi gifte oss i ett gammalt stationshus i total brist på lador.

2013-01-18 @ 16:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback