Common pepole.

Men sisådärja!
Midsommar överstökad och veckan efter påbörjad.

Och vilken jävla början det blev.
Jag vet inte hur det är hos er, men i mitt Skövde har regnet öst ner hela. jävla. dagen. blöööööööh!

Så jag och Iris barikaderade oss under filtar och kuddar, sket i att ta av pyjamasen, käkade choklad i soffan och väntade ut stormen. Som liksom inte gett med sig än på långa vägar. Och Iris tröttnade rätt snabbt på att ligga under filten när chokladen var uppäten, så dagen har i stora drag gått ut på att stimmulera en två-åring vars regnkläder befinner sig på förskolan.

Och det, mina damer och herrar, är ett uppdrag som kräver otroligt många steg.
Bara filmtittande är en process som heter duga.

1. Föreslå en film
2. Få avslag. Få 28 nya förslag på filmer ni kan se
3. Säg ok
4. Få barnet att välja en film (20 min)
5. Sätt på film
6. Stäng av film då barnet själv vill trycka in DVD:n
7. Låt barnet trycka in DVD
8. Sätt på film
9. Stäng av film då barnet inte upplever att DVD:n trycktes in rätt
10. Låt barnet trycka in DVD:n rätt (10 min)
11. Sätt på film
12. Bl irrterad på att barnfilmer alltid har så sjukt långa steg och många menyer innan man kan trycka play
12. Se film tillsammans (5 min)
13. Dö av tristess då du sett "Nicke Nyfiken" sjuhundrafemtielva gånger
14. Försök avlägsna dig smidigt
15. Bli lite upprymd då det gick och barnet sitter kvar
16. Sätt på en kopp kaffe
17. Upprymdheten får sig en törn när barnet knallar in i köket och säger "färdig!"
18. Försök övertala barn om att Nicke Nyfiken är jättespännande och måste ses, åtminstonne i 15 min till
19. Följ med barn tillbaka
20. Få ordern: - SITTA HÄJ MAMMA! utdelad
21. Lyd
22. Lyssna om kaffet är klart
23. Bestäm dig för att det är det och res dig upp
24. Säg - Mamma kommer snart Iris och hasta ut i köket
25. Lyssna till - HOOOOOM MAMMA!
26. Gå in till TV-rummet och finn ditt barn uppklättrad på bord/byrå/hylla
27. Plocka ner barn (vinst om högljudda protester uteblir)
28. Sätt barn i soffan
29. Hämta kaffekopp
30. Barn försvunnet
31. Stäng av filmen
32. Sök efter barn
33. Finn barn på toaletten i färd med att pluppa ner saker i vattnet på botten av vattenklosetten
34. Lyfta bort barn (vinst om högljudda protester uteblir)
35. Fråga om barnet inte vill se mer på film
36. Få - JOOOO! som svar. Dubbelkolla. - JOOOOO!
37. Sätt på film sitt kvar
38. Ta fram iphone för att själv slippa se filmen för sjuhundrafemtitolfte gången
39. Lystra till ett *klirrr* och ett - OJ DÅ MAMMA
40. Finn att kaffet är uthällt i ljusgrå soffan. Sucka högt och föreslå annan aktivitet. Något lugnare än att... eh ja... se på film?


Annan aktivitet vi provade på idag: "Kila ner sig i pytteliten docksäng och fastna med benen mellan spjälorna och vråla på mamma och få det till att bli hennes fel". 
En gammal klassiker.




Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha!! love your blogg :'D

Svar: tank you.
OPROFESSIONELL

2012-06-25 @ 20:07:04
Postat av: Mami

På din tid fanns det knappt VIDEÅ, inte alls dvd. Inte undra på att du kan så många käcka barnvisor...

Svar: Gud. Med min sångröst är jag glad att DVD:n uppfunnits ;)
OPROFESSIONELL

2012-06-25 @ 21:49:29
Postat av: Emilia

Hahaha Tilda, oj vad jag skrattar :) du skriver så himla klockrent!!
Kram på dig

Svar: Haha tack!
OPROFESSIONELL

2012-06-26 @ 21:39:20
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Anonym

hahahahahaha

2012-06-27 @ 16:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback