Lista: Snyggaste CD/LP-covers enligt moi.


#1. Young Galaxy - Invisible Republic
Jag kan inte svara för albumets musikaliska storhet, men omslaget är det snyggaste jag sett.
Någonsin!

#2 The Beatles - Sgt Peppers Lonenly Hearts Club
Innan jag sett Invisible Republic har detta alltid varit ohotad etta. Jag vet inte om det är det bilden i sig som jag älskar eller om det är alla gånger pappa har pratat om och spelat albumet under min uppväxt.
Nått är det, och det är glädje rakt igenom.



#3. Kent - Hangnesta Hill
Mitt första Kent-album. Början på en livstidsförälskelse. 11 år och nu vagt medveten om vad musik kunde göra med själen knallade jag in och köpte denna platta. Känslan av att kolla på det är fortfarande lite hisnande.

#4. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Klassiker. Råsnyggt. 



#5. The Flaming Lips - Yoshimi Battles And The Pink Robots
Allt är perfekt! Färgerna, roboten, fonten, drömmen. Och titelspåret är en av världens absolut bästa låtar.

#6. Radiohead - Hail to the Thief
Bandet är fantastiskt, ett av mina favoriter, men de har lyckats göra så asfula cd-covers genom åren.
Det här däremot är snyggt.



#7 Bob Dylan - The Times They Are A Changin'
Bilden i kombination med texten gör omslaget urnyggt!

#8 Muse - Black Holes and Revelations
Ett av världens bästa album alla kategorier och till skillnad från Radiohead har Muse nästan bara gjort skitsnygga covers till sina plattor. Men det här är nog ballast.


#9. Interpol - Our Love To Admarie
Har en fräck känsla av gamla skolböcker över sig, eller sånna där gamla plansher läraren hängde i kartkrokarna vid tavlan. Snyggt och jävligt orginellt.

#10. The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
Också med pga av albumets storhet, men också för att jag är lite svag för surrealism och änglaparodier. Jävligt provokativt och skithärligt!





Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra lista! Jag tycker listor är intressanta och "bra bloggläsning" men många är i ärlighetens namn rätt tråkiga och det är alltid mycket samma. Du gör roliga listor!

2012-02-27 @ 10:49:43
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Anna

rolig lista :-)

2012-02-27 @ 12:20:15
Postat av: Rebecka

Kul! Du verkar ha skön musiksmak också :)

2012-02-27 @ 14:35:01
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback