Sister surround.



fem låtar i maj.

1. Nico – These Days
2. Adele – Someone Like You
3. Talking Heads – This Must Be The Place - 2005 Remastered LP Version
4. Erik Hassle – Are You Leaving
5. Hästpojken – Utan Personlig Insats

1. Singer-songwriting som det borde vara. Tänk att det gjordes redan på 60-talet.

2. När jag lyssnar på låten föreställer jag mig scenariot att Jocke lämnat mig och hittat kärleken på annat håll och ensam sitter jag och försöker hantera situationen. Då bränner tårarna i ögonen varje gång. Självdestruktivt måhända men låten är fantastisk i sig och känslan otrolig. Ett tips är att se Adele framföra låten på "Britt awards" på Youtube.

3. Talking Heads - new waveband med grym sommarkänsla.

4. Har aldrig varit något större fan av Hassle, men nu har jag hittat något. Troligtvis eftersom låten är resultatet av ett samarbete med Jocke Berg och Martin Sköld.

5. Efter hysterin kring Hästpojkens "Från där jag ropar"- album (2010), tipsade Jocke mig om det tidigare släppta "Caligula"-albumet från 2008. Det är HÄR de bästa låtarna ligger. Upptäck det för sjutton!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tusen tack för den fina komplimangen. Man behöver inte hålla med folk men man behöver inte kasta skit heller. Tack igen =)

2011-05-29 @ 18:52:38
Postat av: tja

gryyyyyym musiksmak! allt med dig är ju ta mig fan bra!!!

2011-05-29 @ 21:35:12
Postat av: Hampa

Först vill jag bara säga: Jättebra blogg! Du är talangfull på mer än ett område och sen vill jag tillägga att jag baxnar lite när jag såg din lista. Du övverensstämmer hårt med min personliga smak av musik.



Jag har lagt till dig på Bloglovin'! :D

Postat av: Anonym

musiktips gillas!

2011-05-31 @ 11:18:28
Postat av: Tjosan galosan

HELVETE vilken grym musik du verkar lyssna på tjejen. Ge oss mer musik!! :D Tack!!!

2011-06-02 @ 22:29:50
Postat av: tobbi

Fräsch lista, mer sånt tack!

2011-06-02 @ 22:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback