Old friends.

Dag 03Mina föräldrar

Mamma är en enorm källa till inspiration.
En urstark kvinna och en fantastisk förebild.
En nära vän och en förstående förälder.

Mamma är någon jag ser på och önskar att jag själv vore. Så stark och så oberoende trots att hon utsatts för livet och alla dess oförutsägbara svängningar. Blev jag en hälften så bra mamma åt Iris som mamma åt mig vore jag nöjd.

Pappa är en tillflyktsort till tröst.
En osjälvisk man och en stor stöttning i livet.
En trygg människa och en peppande förälder.

Pappa är en sådan människa jag önskar att alla hade i sitt liv. Så stöttande och omtänksam trots att jag kanske inte i alla lägen riktigt förtjänat det. Att han dessutom är stans stoltaste morfar gör mig ännu mer säker på att Iris uppväxt kommer bli varm och trygg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback