En megaskön helg


Kompisar! Jag har försummat er. Förlåt. Kram! <3

Jag tänkte att vi skulle ignorera det faktum att jag låtit bloggen stå tom sedan nyårsafton och istället gå rakt på roligare saker. Typ helgen. Haft en så himla fin helg. Ni vet när en inte har planerat någonting, och ändå fyller den med en massa härliga grejer helt spontant. En sån har det varit. Helgen började liksom med att Jocke yttrade meningen "Jag kollade lite i Lotta Lundgrens kokbok och gjorde sånna där couscousfyllda paprikor i ugn. Och så koade jag ihop en tomatsås till det. Varsågod"

Och ja ba: *emoji med hjärtögon*
 
Med en sån start kan det inte gå dåligt tänker jag.


Jag åt två och somnade sedan i sedan i soffan vid 21.05 dvs innan barnen. Ops.

 
"Vi vill bara göra kul grejer idag" sa Iris på lördagsmorgonen och Ian fyllde i: "Kul gjejer vi vill baja". Utanför fönstret stormade Egon på som bäst, så alla utomhusaktiviteter ströks snabbt från listan. Så efter att ha dividerat fram och tillbaka om vad som faktiskt var kul inomhus, bestämde sig barnen för att de ville åka till sitt citat: "bästa ställe" (bästa stället = Stellas Lekland = dit ALLA barnfamiljer i Skövde går när det är slaskstorm och ingen vill vara ute. Vi var ej själva där om jag säger så) Men barnen hade kul, och vi också, eftersom vi var briljanta nog att gå tillsamammans med kompisar. 

Sen tog vi med de där kompisarna hem, nattade lördagsgodismätta och trötta barn och ställde till kalas med supermycket lasagne, vin och spel in på natten. Slutet gott.


Söndagen blev en dag i hemmets lugna vrå. Och Egon hade hyfs nog att lugna ner sig. Jag måste säga att dagar som startat i pyjamas och liksom fortlöper så ända fram till läggning är de absolut bästa. Att dra ut täckena till soffan, kika på Frost tre gånger på raken (även om jag skulle uppskattat nån typ av filmbyte i halvtid) och äta sig mätt på popcorn och kylskåpsrester är de absolut bästa. Mer sånna dagar åt folket!

 



Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack för underhållning i tentapluggandet! (Jag behövde paus!)

Fick lite déjà vu från när min lillebror var liten och kunde se samma film en miljard gånger i rad...jag gjorde väl kanske samma sak när jag var liten, men det minns jag inte lika väl ;)

Ha en fin kväll!

2015-01-12 @ 16:22:16
Postat av: Louise

Vilken mysig helg :) Har saknat dina blogginlägg!!

2015-01-12 @ 18:21:43
Postat av: Helena

Uppdatera bloggen! :'(

2015-01-26 @ 10:41:00
Postat av: Delia

Hej! Nu börjar vi sakna din blogg alldeles för mycket hihi :)
Gillar att klicka mig in här och se dina fina bilder och läsa något som alltid brukar få en att dra på smilbanden.
Ha en bra dag Matilda! :)

2015-01-29 @ 17:58:47
Postat av: Tess

Hej!

jag såg för länge sen att du hade köpt en gul regnjacka på H&M mini rodini look alike. Du vill inte sälja den? :).

Mvh
Therese

2015-02-02 @ 20:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback