Illa dold kommentarsfisknig & vådliga snöäventyr


Hej på er! Vad gör ni? Dum fråga, ni hänger ju här hos mig :)

Tänkte bara titta in såhär efter Sunny side's eftertexter slutat rulla och liksom snacka allvar i typ två sekunder. Alltså... gillar ni mig fortfarande? Ni hör ju typ aldrig av er längre... och avföljer mig på bloglovin... och får mig att känna mig lite som Usel Uselsson på bloggfronten (pass upp på ledsna hundögon och darrande läpp). Inte alla givetvis, men tar en läsarkretsen dividerat med antalet kommentarer så är det ju typ 1.2% av er som kommenterar bloggskrället. Jag vill ju hälsa på er andra också :)  *viftar uppmuntrande mot komentarsknappen*

Ok. Slutgnällt. Jag älskar er förbehållslöst ändå kompisar <3<3

Och vi har haft en superhelg full med snö, pepparakor och vinade vindar. 


När Sven yrat klart i lördags morse tittade Iris ut genom fönstret  och suckade bekymrat "Men så det ser ut... Jag ska bara gå ut och göra i ordning på snön", drog på sig galoscherna och trampade ut på balkongen. I 10 minuter stod hon och lade flingorna tillrätta innan hon citat: "Frös om knävecken" och kom in igen.


 
Det här med snö har överlag visat sig vara värsta hiten i år. Ian aka Ola Skinnarmo gav sig av på en polarexpedition med pulkan lastad med snutten, nappen och proviant i form av ett russinpaket. Typiskt livsnödvändiga grejer på expedition. Runt parkeringen två varv och sedan själv parkerad i en driva med rinnande nos och trötta ben. Lilla äventyraren.

Att upptäcka vintervärldar tar på krafterna. Speciellt om en gör det med förkylning i lillkroppen. Och som vi alla vet är tokförkyld och lättsövd två ord som sällan brukar sägas i samma mening om det inte står just ett inte emellan. Så både På spåret-kvällen och Så mycket bättre-kvällen spenderades med Ians lillnos tätt mot sin moder och faders av tårar och rinsnuva allt blötare krage fram till småtimmarna. 


Men idag vaknade vi upp med ett betydligt piggare minstebarn och då passade vi vuxna på att flänga runt och köpa julklappar åt barnen... host... eh... jag menar... prata med tomten och liksom lämna över önskelistan, såklart hehehhehehheh. Under tiden roade sig småtofsarna hos ett par föräldraföräldrar (mina) med att spritsa kristyr och peta godis på pepparkakstak med regeln "en på huset - en i munnen" och annat magiskt juligt. Avdelning: Att ordna en fantastisk barndom. 

Sådär. Då var rapporten över 7-8 dec 2013 inlämnad för granskning.
Vi hörs snart igen!




 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Om jag gillar dig? SOM jag gillar dig.
Du är verkligen en riktig inspiration för mig. Du får mig till att vilja bli en bättre människa.

Jag är inte bra på att kommentera bloggar, har aldrig varit och kommer nog aldrig bli, men jag är här inne ca 3 gånger varje dag för att se om du har skrivit något kul/tänkvärt/fantastiskt/inspirerande eller liknande.

Ha det bra!

2013-12-08 @ 22:03:37
URL: http://emmastavmark.blogg.se
Postat av: Sandra

Många som tycker det är tråkigt med läsare som inte kommenterar mm just nu. Det kan jag verkligen förstå. Men jag förstår mig själv lika bra. Jag har läst din blogg i några veckor, och är nybliven 2-barnsmamma. 1 2 veckors och 1 1,5-åring. Jag hinner helt enkelt inte kommentera alla de 30 bloggar jag läser. Jag får skatta mig lycklig de gånger jag hinner läsa. Men jag älskar din blogg och lyssnar på din och Moas podd! Love it!!!

2013-12-08 @ 22:21:50
Postat av: Sandra

Många som tycker det är tråkigt med läsare som inte kommenterar mm just nu. Det kan jag verkligen förstå. Men jag förstår mig själv lika bra. Jag har läst din blogg i några veckor, och är nybliven 2-barnsmamma. 1 2 veckors och 1 1,5-åring. Jag hinner helt enkelt inte kommentera alla de 30 bloggar jag läser. Jag får skatta mig lycklig de gånger jag hinner läsa. Men jag älskar din blogg och lyssnar på din och Moas podd! Love it!!!

2013-12-08 @ 22:22:22
Postat av: Elin

Åh, jag vet att jag är riktigt urusel på att kommentera, men jag älskar det du skriver! Alltid så fyndigt och kul :D älskar sättet du skriver på! En blir alltid så glad av att läsa dina inlägg :D de är <3 ska försöka bli bättre på kommentatorsfronten, har bara svårt att komma på nåt finurligt att skriva :O men det kanske inte behöver vara så avancerat ;)
Kramar i massor!

2013-12-08 @ 22:33:31
URL: http://adjektivsteorin.blogg.se
Postat av: Autopiloten

du inspirerar mig på alla plan! både du och spiderchick, på något sätt refererar jag mer och mer till er, tänker lite på hur ni skulle gjort/agerat/reagerat i liknande situationer osv...
varför jag inte kommenterar oftare beror nog på att jag sällan får ur mig något värdigt, och att bara skriva Tack! eller Wow! eller Mys! hela tiden känns... kasst?

fortsätt du, vi är här i osynlighetslandet och bara njuter av din blogg, och till och från ger vi tillbaka lite kärlek :)

2013-12-08 @ 22:46:57
URL: http://autopilot.blogg.se/
Postat av: Elisa

Jag gillar lussetröjan! Glad andra advent

2013-12-08 @ 22:56:09
URL: http://elisaslusthus.se
Postat av: Johanna

Jag säger som de andra - är usel på att visa min uppskattning. För uppskattar din lelle blogg, det gör jag verkligen. Här inne är jag x antal gånger om dagen och söker efter nya uppdateringar.
Men du förtjänar att höra det typ efter varje inlägg, så jag kompenserar lite nurrå...:
duärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbästduärbäst.... du hajar nog nu.....

2013-12-08 @ 23:04:39
Postat av: Magpie

Hullo! Klart man tar den utmaningen! Jag är nytillkommen följare, så jag har nog inte hunnit kommentera ännu, men hejhej, fint ni verkar ha det! Jag gillar det jag hunnit se av din blogg pga det personliga innehållet och sättet du skriver på. På ett sätt tycker jag att det är knäppt att det är så mysigt att följa bloggar av folk som jag inte känner och som mest skriver om sitt eget vardagsliv, jag har inte barn själv så det är mycket jag inte kan relatera till, men ändå så är dessa dagboksbloggar ofta favoriter. Anyway, hoppas du har en fin söndagskväll!

2013-12-08 @ 23:11:24
URL: http://magpiesatsunrise.blogspot.no/
Postat av: Emma

Hoho! ÄLSKAR din blogg. En blir alltid så glad av att kika in här! :)

2013-12-08 @ 23:50:36
Postat av: Jenny

Hej!
Har länge varit en flitig bloggläsare och följer väl fler bloggar än jag egentligen har tid med. Men kan nog räkna kommentarerna jag skrivit under åren på mina 10 fingrar.
Men jag får väl göra ett undantag för dig då!
Egentligen är det väldigt otippat att jag älskar din blogg, jag är en 18åring som inom några månader tar studenten från ett hundsportsgymnasium. Barn är något jag iallafall just nu helst inte ens tar i med tång, kan mycket hellre se mig med ett ännu större gäng pälsbollar springade runt fötterna istället för barn i framtiden. Men ändå har du, som mest skriver om dina barn, blivit en av mina favoritbloggare.
Jag älskar sättet du skriver på och du får alltid till en speciell twist på dina inlägg. Plus att du, som det även står i din header, verkar vara en allmänt awesome person. Du verkar vara ganska speciell, på ett riktigt bra sätt, och en såndär människa man bara vill lära känna. Din familj verkar också riktigt trevlig, även småfolket, och det tror jag är för att allting du skriver skriver du med så mycket kärlek. Det lyser i varje inlägg igenom att du är lycklig, vilket smittar av sig.
Okej, det här blev kanske mer en roman än en kommentar, men iallafall. Keep up the good work!

2013-12-09 @ 00:44:08
Postat av: Elin

För mig är det det där klassiska om att jag läser bloggen via mobilen = krångligare att kommentera. Hade varit grymt om bloglovin ordnade så man kunde kommentera via deras app! Du som är någon får maila och kräva ;)

Sen har jag två andra anledningar just nu - tre veckor gamla tvillingar ;)

2013-12-09 @ 03:41:51
URL: http://elinlowstedt.blogg.se
Postat av: Anonym

Men Matilda!
Jag slukar varje ord du skriver likt en hungrig gam tuggar på ett as.
I love you like a fat kid loves cake!
(eller: like a pregnant woman loves Orangina).

PUSS O KRAM

2013-12-09 @ 07:42:51
URL: http://ohemul.blogg.se
Postat av: Zombie - Devouring Brains Since 1984

Åh, jag har bara typ aldrig något vettigt att säga. Kan ju inte komma med ett "ååh så mysigt" eller "ååh så fint" eller "ååh så smart!" varje gång du postat något ;)

2013-12-09 @ 07:54:30
URL: http://voodoobunny.se/blogg
Postat av: amanda

fiiiiint :) du tar alltid så härliga bilder bilder, (kanske inte så svårt med så söta barn?)!
en liiiiten kritik: du behöver inte alltid be om ursäkt om du inte uppdaterat på en dag eller två. Vi läser ändå!
KRAM Å GO JUL

2013-12-09 @ 09:57:19
URL: http://aal.blogg.se
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Älskar ju både dig och blögga! Fin fin rapport detta :)

2013-12-09 @ 11:55:38
URL: http://kristinsandgren.blogg.se
Postat av: MM

Kommenterar aldrig men läser alltid. Minst dagligen. Tack för en superblogg!

2013-12-09 @ 14:23:44
Postat av: Josephine Foto

Iris har nog den sötaste tröja jag sett på ett barn!

För min del är det bara ren lathet tyvärr, likt föregående talare läser jag också oftast på mobilen och det blir omständigt. Speciellt eftersom jag ofta lite snabbt smygläser när inte barnen ser(vad hände med den här föräldragenerationen liksom)

Men visst älskar jag dig fortfarande! Villkorslöst!

2013-12-09 @ 14:50:42
URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Postat av: Erika

Hej!! Jag är en plussläsare, fann dig genom Moas blogg härom veckan vilket jag är sååå glad över! Jag har en handfull favoritbloggar o du är en av dem. En av de bästa ;). De som lämnat dig är nog bara avundsjuka! Klarar inte av att läsa din blogg..?! Kram på dig o fortsätt skriv o ta härliga kort!!

2013-12-09 @ 16:30:33
Postat av: Anonym

Hejsan Matilda! Asså du tar så fruktansvärt fina och mysiga kort på dina barn! Får lite darr på hakan. Skövde är en fin vinterstad just nu! Denna stad gjorde dock så jag fastnade en dag för länge. Men jag fick en till kväll med min älskling! Och när jag satt och väntade på tåget tänkte jag att det hade vart kul att springa på dig och Moa någon gång och bara känt mig lite så där darrig på hakan igen... Nästan i alla fall!

2013-12-09 @ 17:59:53
Postat av: Nea

Hej!
Jag är en ganska ny läsare här, men har börjat gilla din blogg mer och mer. Den är så mysig, äkta och rolig! Man får liksom se vardagen med barnen m.m. utan att du romantiserar (i alla fall inte så mycket?). Känns så skönt i glamour-blogg-träsket.

Så: Ha en fin dag!

Kramar från en 18-årig bloggläsare som önskar att hon en dag kan få lika fina ungar som du har :P

2013-12-09 @ 19:18:45
URL: http://palomitas.blogg.se
Postat av: Maria

Din blogg är verkligen en må-bra-blogg! Jag går in här, och alltid om det finns ett nytt inlägg mår jag lite bättre än innan jag klickat mig hit.

Stor tack för det!

2013-12-09 @ 21:07:39
Postat av: Jenny N

Hej! Jag känner att jag får hosta upp mig jag också då och sälla mig till övriga som tydligen halkar in här mest dagligen men kommenterar desto mindre. Hittade hit via Moas blogg för ett par månader sedan och blev såklart fast :)

Har för övrigt följt Moas blogg i ganska många år nu och tyckte det var jätteroligt när ni började med er podcast ihop! Ni skulle inte vilja hänga med ett gäng flitiga bloggläsare/podcastlyssnare på ett fik nån gång? Jag utgår ifrån att jag inte är ensam i trakterna kring Skövde att tycka det vore mer än trevligt och kul :)

2013-12-09 @ 21:24:13
Postat av: Ida

Hej! Är också en utav alla som läser, men aldrig kommenterar. Är bara ren lathet här med tyvärr, men jag älskar fortfarande din blogg och dina kids är fantastiskt fina! Keep up your good job! :)

2013-12-09 @ 23:17:25
Postat av: Helena

Får instämma med alla andra och säga att jag läser din blogg varje dag men att det liksom inte blir av att jag kommenterar. Blir liksom lite blyg av mig när det gäller att kommentera på bloggar hehe :) men vill att du ska veta att din blogg är helt fantastisk och jag tycker att du skriver så otroligt bra! Hittade din blogg via Spiderchicks blogg och det är jag evigt tacksam för. Man får alltid en så härlig myskänsla av din blogg, eller ibland en tankeställare när du skriver mer "seriösa" inlägg. Tycker ärligt talat att du borde skriva en bok (OBS ej smicker, tycker verkligen det, fast du får ju känna dig smickrad såklart :)) den skulle i alla fall jag köpa fort som attan! Och känn inte stress över att du inte uppdaterar flera gånger om dagen, du har ju små barn att ta hand om och det ska ju ta tid, det tror jag att alla har förståelse för.
Ha en riktigt fin jul!

2013-12-10 @ 07:38:07
Postat av: Hlagerstedt på instagram

Får skrivkramp varje gång jag ska kommentera, blev mobbad 4år och hen som drev på mobbingen inriktade sig på min dyslexi och alla röda streck i mina böcker. Därför tar en kommentar typ 10 minuter att skriva. Kanske skulle öva, för att få bort ångesten. Kan ju stava och skriva helt ok så här 15 år senare (:
Är själv inne på sjunde dagen hemma med superdunderförskyld onge som nu äntligen börjat bli piggna till och bli den 2.5 åring jag känner igen.
Återkommer hit när jag väl tar fram datorn för att det finns en ärlighet.

2013-12-10 @ 09:43:31
Postat av: Fifi

Hej! Jag läser typ alla dina inlägg, men är dålig på att kommentera. Ja, rent allmänt alltså. Så många bloggar och så lite tid!

2013-12-10 @ 09:57:02
URL: http://fififantastic.blogspot.se
Postat av: Lisa

Du är ju bara så himla ärligt rolig och awsome då det går liksom inte att inte gå in här varenda dag bara för att kolla på en supergullig barnbild eller ett fantastiskt inlägg. Eller både och!
Jag är bara förjävla lat för att kommentera helt enkelt. Jag tänker liksom att du redan vet hur bra du är.. ;P

2013-12-10 @ 18:05:10
Postat av: Jennifer

Du har världens bästa blogg! Kram

2013-12-10 @ 19:50:29
URL: http://oddlover.wordpress.com
Postat av: Anna

Din blogg och Moas är underbara men jag är kass på att kommentera. Blir alltid så glad av att läsa era inlägg, ni är bäst! :) God jul! Kram

2013-12-13 @ 07:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback